Studenter rekrutterer Westerdals-ledere

«Nye» Westerdals involverer studentene i rekrutteringen av nye ledere.

47733 2ca26 original
«Asbjørn Slettemark»

Fra høsten vil skolene NISS, NITH og Westerdals gå sammen og bli Westerdals – Oslo School of Art, Communication and Technology. Skolen skal utdanne studenter som behersker samspillet mellom de tre fagdisiplinene, kunst, kommunikasjon og teknologi, som i økende grad har blitt gjensidig avhengige av hverandre.

I disse dager søker den nye skolen etter åtte nye ledere, henholdsvis fem dekaner og tre direktører. I den forbindelse har skolene arrangert en konkurranse for sine studenter om å trylle fram den beste ideen for hvordan de nye lederne skal rekrutteres.

Reklamefilm fra ubeskrevet blad

Førsteplassen gikk til Andrea Lütken for filmidéen «Fyttikatta». Ideen ble videreutviklet i samarbeid med skolen og Geelmuyden Kiese. Filmen spilles inn sammen med produksjonsselskapet Fredrik Fiction og skal ferdigstilles i løpet av uken. Når den er klar vil den utgjøre hovedelementet i kampanjen, som består av de to vinnerbidragene. Lütken begynner på Westerdals Oslo ACT til høsten og har således levert en reklameidé uten å ha mottatt et fnugg av formell trening.

Syngende telegram til offentlige personer

Andreplassen gikk til Kine Lillerud og Benedicte S. Killi med kampanjen «Singing telegrams», der ti syngende telegrammer går til ti utvalgte personer, kjente mennesker som Anita Krohn Traaseth, Hans Geelmuyden, Harald Zwart, Odd Magnus Williamson og Hans Olav Lahlum. Kampanjen er allerede offentliggjort på Westerdals' hjemmeside, og filmene er spredt via Twitter med hashtaggen #NyeWesterdals.

– Ønsket om å involvere studentene i rekrutteringen var for å vise potensielle lederkandidater hvem de faktisk skal lede, og involvere studentene på kryss av skolene i et felles prosjekt, ifølge Westerdals Oslo AC

Et av de syngende telegrammene ser du i mediespilleren. Du ser alle ti her.

«Asbjørn Slettemark»