Gjensidige mest populær i september

Kreativt Forums lesere har talt: Månedens arbeid for september har Olsenbanden i hovedrollene og er laget av Ernö i samarbeid med Pravda og Storm Studios.

53528 3261a original

I september gikk startskuddet for den andre store aktiviteten for Gjensidige etter at Ernö og Hyper tok over kundekontoen, nemlig kampanjen som kommuniserte Gjensidiges kundeutbytte: «Godt å være forberedt på utbytte».

Dette ble dramatisert gjennom et klassisk Olsenbanden-brekk som typisk nok ender med et stort, tomt bankhvelv (ettersom Gjensidige ikke beholder sitt overskudd selv). Gjensidige har nemlig kapret rettighetene til bruk av klipp og musikk fra de folkekjære Olsenbanden-filmene, og med VFX-hjelp fra Storm Studios fikk Pravda og regissør Mikkel Sandemose plassert Olsenbanden inn i en troverdig 2014-virkelighet (i bakomfilmen som ligger ved kampanjen får du innblikk i hvordan de fikk det til).

Racingsko og markaturer

På andreplass i september finner vi Geox’ samarbeidskampanje med Red Bull, laget av SMFB. I kampanjen plasseres racingsko og Formel 1 i en racingrelevant, men smått bisarr kontekst: Et uhøytidelig eksperiment hvor en gjeng Geox-tilhengere hamstrer så mange sko de klarer i en spesialbygget Formel 1 vindtunnel.

På bronsepallen finner vi Isobars kampanje for DNT Oslo & Omegn, der DNTs frivillige har plukket ut de fineste småturene Marka har å by på

  • Boblere i september: «Geox lar deg velge været» av SMFB, «Lidenskap for mat» for Meny av Kitchen Reklamebyrå, og «Satser ungt med hamstere i bokollektiv» for Sparebank1, også den av Kitchen Reklamebyrå.

Se alle de nevnte jobbene her.