Miniputter fikk prøve seg på Oxford Street

I løpet av seks dager i oktober hjalp iZettle seks av Storbritannias minste bedrifter til å åpne egen butikk i Londons største shoppinggate, i tolv timer hver.

54323 b0853 original

Stadig flere merkevarekjeder dominerer shoppingdistriktene, og det blir hele tiden vanskeligere for en liten bedrift å komme seg inn på markedet. Svenske iZettle ønsket å gi entreprenører i oppstartsfasen motivasjon og å minne dem på at selv de globale merkevarene også engang var små.

I oktober ga de seks av storbritannias minste bedrifter muligheten til å få prøve seg som butikkeiere midt i hjertet av Oxford Street i London.

– Å få muligheten til å være en del av iZettles 12 Hour Store var som å få en drøm i oppfyllelse. Jeg vil aldri glemme hvor gøy jeg hadde det. 12 Hour Store ga meg ikke bare et fysiske sted å selge fra, det ga meg også et stort kick. I tillegg fikk det meg til å innse hvor heldig jeg er som har en merkevare folk tror på og har lyst til å være en del av, sier Tom Hardless, grunnleggeren av Iam Vibes.

Hver natt ble det lagt ned en iherdig innsats da butikken ble transformert og skreddersydd for å matche hver bedrift. Vegger ble revet ned, golvet ble lagt på nytt, skilter ble tatt ned og hengt opp, innredningen ble byttet ut – alt ble endret, det eneste som forble det samme var iZettles betalingsløsning, som går ut på at du drive din bedrift fra et nettbrett eller smartmobil, og kan ta imot kortbetalinger uansett hvor du befinner deg.