Try vant BEST med Volkswagen

Vinneren av Aftenpostens BEST-konkurranse i tredje kvartal 2014 er en enkel idé som gjorde det enda enklere for juryen å bestemme seg.

53558 3c3d2 original
Volkswagen-teamet: Thea Emanuelsen, Aleksander Erichsen, Petter Bryde og Thorbjørn Ruud. Foto: Aftenposten
53561 cb77a original

Vinnerkampanjen ble gjort på tampen av fjoråret, og er den siste Volkswagen-jobben Petter Bryde og Thorbjørn Ruud lagde i Try/Apt før det kreative teamet meldte overgang til T/A POL. Jobben ble gjort sammen med AD Aleksander Erichsen, tekstforfatter Thea Emanuelsen, formgiver Thomas Bråten, konsulent Morten Polmar og prosjektleder Cathrine Wennersten.

Juryens begrunnelse lyder som følger:

«Annonsen får frem poenget med små smarte grep, samtidig som den overrasker visuelt. Den lille detaljen med ledningen ut av bildet liker juryen godt. Kunder lar sjeldent kreatører tukle med logoer eller droppe produktet i en annonse. Juryen antar at det var noen tyske menn i dress som måtte overtales. Honnør til Try/Apt for å utfordre kunden.»

Hva er BEST?

BEST skal stimulere til å sette den klassiske printannonsen på dagsorden og øke kreativiteten og diskusjonen rundt print i reklamebransjen. Kriteriene for å vinne er at annonsen har en bærende ide, har et klart og forståelig budskap, og den skal være engasjerende. Annonsene som blir plukket ut til juryen kommer fra Aftenposten, A-magasinet, K og Innsikt.

BEST-juryen

Juryen i 2014 består av Kristian Lyse (SMFB), Erik Heisholt (Anti), Svein Larsen (Futatsu), Gunn Helen Hagen (annonsedirektør Aftenposten) og Lars Mitlid (TRY).