Avinor og Djuice i Eurobest-finale

De to siste shortlistene i årets konkurranse er offentliggjort.

54713 72cbb original
«Billig moro» for Djuice har slått an hos Film Craft-juryen i Eurobest.

Creuna kunne onsdag formiddag innkassere sin syvende shortlist-plassering for «Fly med oss»-kampanjen for Avinor, denne gangen i kategori for Integrated. «Fly med oss» var et av kun ti arbeider som gikk videre til finale. Tidligere i uken ble jobben nominert i Branded Content (to ganger), Interactive, Media samt PR (to ganger). Kampanjen er laget i samarbeid med Stargate Media og Magic Air.

Shortlisten i kategorien Film Craft ble også sluppet i dag, og blant de 69 arbeidene som gikk videre til finale finner vi én norsk: en film fra Try/Apts kampanje for Djuice, «Billig moro», som er skapt sammen med Animasjonsdepartemenetet og regissør Martin Engh.

Med dagens shortlister er den norske finalist-uttellingen i Eurobest 35 arbeider. I kveld circa 21.00 blir det klart hvilke kandidater som vinner.