Släger til topps i EEA

Slägers kampanjenfilm for SOS Barnebyer fikk hovedprisen Årets kampanje da PR-konkurransen European Excellence Awards foregikk i Paris torsdag kveld.

54821 4f095 original

Släger vant Årets kampanje og et gull i kategorien Non-Governmental Organisations for Norge for sitt arbeid med SOS Barnebyer og «Gutten som fryser», noe som betyr at jobben vant på tvers av 60 kategorier og foran over 1.600 innsendte bidrag.

Trigger vant tre gull i konkurransen: For Nidar med «Laban på ferie» i kategorien Food and Beverage, Aktiv Mot Kreft med «Call On Me» i kategorien Associations og Miljødirektoratet og Det norske hageselskap med «Summende hager» i kategorien Government Agencies & Parties.

Norske byråer tok dermed fem av totalt 18 gullmuligheter i finalen. De øvrige norske finalistene var det byråer som Burson-Marsteller, PR-Operatørene, Saatchi&Saatchi og Geelmuyden.Kiese, Iteo, JRPR, Nucleus og Try, som stod for.

Fakta om European Excellence Awards

European Excellence Awards får hvert år inn et par tusen nominasjoner som blir vurdert av 30 av de fremste kommunikasjonsekspertene i Europa. Det er en av to store PR-priser i Europa, som er best kjent som PR-bransjens eget Europamesterskap. I år gikk finalen av stabelen i Paris, hvor det var en stor prisutdeling torsdag 4. desember.