Sølvfisken til radiobil-stunt

Try/Apt vinner oktober-sølvfisken med en Volkswagen-kampanje der radiobilene på Tusenfryd ble tatt i bruk i et utradisjonelt stunt.

54962 76173 original

I oktober kom Volkswagen og Try/Apt ut med en kampanje hvor en av radiobilene på Tusenfryd hadde fått en liten oppgradering. Resten av historien kan du se i bakomfilmen som ble laget i anledning stuntet.

Juryen bemerker følgende:

– Med denne semi- dokumentariske reklamefilmen finner juryen frisk nyskaping og innovasjon. Filmatiseringen av «stuntet» med å utstyre radiobiler med city nødbrems-teknologi har Volkswagen lykkes i å fortelle om sin nye teknologi på en er sann, relevant og morsom måte.

  • AD: Karin Lund
  • Tekst: Øystein Halvorsen
  • Konsulent: Morten Polmar
  • Prosjektleder: Cathrine Wennersten
  • Produksjonsselskap: Go Happy v/ produsent Miriam Pedersen Eeg
  • Regissører: Christoffer Lossius og Lars Åndheim
  • Produksjonsleder: Linn Marie Corneliussen
  • Reodor Felgen 1: Knut Skåla
  • Reodor Felgen 2: Pål Smitt-Amundsen
  • Reodor Felgen 2: Morten Harnang
  • Digital produsent: Annette Werner
  • Musikk-research: Jesper Gadeberg
  • Ansvarlig hos kunde: Tor Anton Bjørge
  • Etterarbeid: Hocus Focus