Sølvfisken til radiobil-stunt
Try/Apt vinner oktober-sølvfisken med en Volkswagen-kampanje der radiobilene på Tusenfryd ble tatt i bruk i et utradisjonelt stunt.
I oktober kom Volkswagen og Try/Apt ut med en kampanje hvor en av radiobilene på Tusenfryd hadde fått en liten oppgradering. Resten av historien kan du se i bakomfilmen som ble laget i anledning stuntet.
Juryen bemerker følgende:
– Med denne semi- dokumentariske reklamefilmen finner juryen frisk nyskaping og innovasjon. Filmatiseringen av «stuntet» med å utstyre radiobiler med city nødbrems-teknologi har Volkswagen lykkes i å fortelle om sin nye teknologi på en er sann, relevant og morsom måte.
- AD: Karin Lund
- Tekst: Øystein Halvorsen
- Konsulent: Morten Polmar
- Prosjektleder: Cathrine Wennersten
- Produksjonsselskap: Go Happy v/ produsent Miriam Pedersen Eeg
- Regissører: Christoffer Lossius og Lars Åndheim
- Produksjonsleder: Linn Marie Corneliussen
- Reodor Felgen 1: Knut Skåla
- Reodor Felgen 2: Pål Smitt-Amundsen
- Reodor Felgen 2: Morten Harnang
- Digital produsent: Annette Werner
- Musikk-research: Jesper Gadeberg
- Ansvarlig hos kunde: Tor Anton Bjørge
- Etterarbeid: Hocus Focus