Electrolux justerer sin visuelle identitet

Verdens største produsent av kjøkkenutstyr, vaskemaskiner og utendørsapparater lanserer ny visuell identitet for selskapets merkevare.

55901 5db56 original

Med en oppfriskning av den klassiske logotypen og nye distinkte standarder for bilde- og fargebruk, er designet ment å skille seg ut i omgivelsene hvor forbrukerne kommer i kontakt med Electrolux, skriver selskapet i en pressemelding.

Gammel merkevare, ny-ish logo

– Electrolux ønsker å være et selskap med en forbruker-fokusert markedsføring i verdensklasse, som har et klart fokus på forbrukerdrevet innovasjon og med sterke merkevarer. En viktig del av dette arbeidet er å skape et spennende og differensiert merkevareopplevelse, som er konsistent i alle kontaktpunkter med forbrukerne. Vår nye visuelle identitet vil hjelpe oss til å oppnå dette, i en digital verden og butikkmiljø som har endret seg dramatisk de siste årene, sier markedsdirektør MaryKay Kopf.

I den nye logotypen vises firmanavnet i en ny skrifttype. Mer plass er viet Electrolux-symbolet, som har vært i bruk siden 1962.

– Takket være et klart og tydelig symbol i front, kommuniserer vi det moderne og nyskapende, samtidig som vi bevarer assosiasjonene til tillit og kvalitet i tråd med forbrukerne forventninger til vår merkevare, sier Kopf.

Den nye visuelle identiteten vil vises overalt hvor forbrukerne møter Electrolux: i butikker, på nettet, på emballasje og på mobilen. Utviklingen av identiteten ble utviklet av merkevarestrategiselskapet Prophet.