Årets Sølvtagg: Trippelseier til Try/Apt

Hver måned i 2014 har Sølvtaggens jury kåret de beste digitale jobbene blant totalt 87 påmeldte bidrag. Torsdag kveld ble hovedprisene delt ut i regi av INMA.

57373 16a7a original

Sølvtaggenjuryen 2014 var samlet torsdag for å juryere månedsvinnerne opp mot hverandre. Årets Sølvtagg er «Lad opp til e-Golf» av Try/Apt, produksjon av Notch.

Jurybeskrivelse: «Så bra kan digital kommunikasjon gjøres. Det er utrolig forfriskende å se en så enkel, tydelig og god idé bli gjennomført på en så genial måte. Linken mellom å lade mobilen og å lade bilen er veldig tydelig, og håndverket er på et upåklagelig nivå. Spillmekanismene og de psykologiske aspektene i kampanjen viser fantastisk innsikt, og vi er alle fryktelig misunnelige på dette arbeidet. Den nyskapende bruken av den fysiske ladeprosessen og den stødige digitale kampanjen kombinert med glitrende resultater, gir en klar seier til Volkswagen og Try/Apt i samarbeid med Notch.»

– Vi er stolte over å løfte frem gode, digitale arbeider, forteller daglig leder i INMA, Kenneth Eriksen.

– Sølvtaggen gir alle byråer mulighet til å vise frem sine jobber til bransjen, uansett om det er større kampanjer eller enkeltarbeider, sier han.

Gjennom hele året har de ulike byråene sanket poeng hver gang deres bidrag har nådd pallen i Sølvtaggens månedlige juryeringer.

Vinnere Byråtaggen 2014:

  1. plass: Try / Apt med totalt 80 poeng
  2. plass: McCann med totalt 24 poeng
  3. plass: DDB Oslo med totalt 20 poeng

Vinnere Produksjonstaggen 2014:

  1. plass: Try / Apt med totalt 53 poeng
  2. plass: Good Morning med totalt 37 poeng
  3. plass: Notch med totalt 17 poeng.