Gullblyanten priset de unge

«Redd juni» for Organdonasjon av Iver Schrøder og Mats Bergesen fikk utmerkelsen Beste Elev i kategori for Elevarbeid, mens gull i Young Lions Film og Young Lions Cyber gikk til unge team fra henholdsvis McCann og SMFB.

Gullblyanten har to kategorier og én spesialpris beregnet på yngre kreatører: Elevarbeider – Grafisk Design, Elevarbeider – Reklame, samt Young Lions med underkategoriene Cyber og Film

I Elevarbeider – reklame ble utmerkelsen Beste elev gitt til «Redd juni» av Iver Schrøder og Mats Bergesen for Organdonasjon / TV 2, en holdningskampanje utformet som en episode av Hotel Cæsar.

To sølv ble også delt ut: «Kildesortering fra innsiden» av Martin Abbedissen Fauskanger og Mateus Porto Hopland for Renovasjonsetaten (kildesortering i Oslo), samt «Half Time Stories» av Thea Iversen og Anette Bellika Finnanger for Save the Children UK.

Kampanjen «Share Your Food» av Ine Bryhn og Martin Ruge for World Food Program fikk bronse.

Tre diplomer ble også delt ut: «Temp Dot» av Emil Hafslund og Sondre Røe for Define,  «Omsorg i sentrum» av Benedicte Killi, Kine Lillerud, Aslak Maurstad, Victoria Iles og Fredrik Svartdahl for Oslo kommune, Velferdsetaten, og «Fretex 365» av Ine Bryhn, Martin Ruge og Andreas Preus Efskin for Fretex.

I Elevarbeider – Design ble det delt ut sølv til Håkon Stensholt og Paulo Barcelos for «Sound Meets Type», en programvare som undersøker hvordan moderne teknologi kan påvirke fremtidens bokstaver, gjennom lyd som formgiver.

Til Cannes og Antwerpen

Young Lions er Cannes Lions’ konkurranse for unge team som jobber i byrå. Vinnerne deltar i kategoriene Cyber og Film i Cannes i sommer. I år hadde de fått i oppgaven å fremme BandOrg, en landsomfattende interesseorganisasjon for unge mennesker som spiller i band.

Gullet i Young Lions Cyber gikk til Pia Ølstad og Sveinung Arnestad fra SMFB for løsningen «Oppvarmingsband». Sølvet gikk til Christian Lindvik og Thea Tovshus fra ANTI for en løsning som også er titulert «Oppvarmingsband»

Gull i Young Lions Film ble vunnet av Ingrid Lea, Torny Hesle og Thale Høy-Petersen fra McCann/SDG med løsningen «YouTube Warm Up». Sølvet ble vunnet av Sara Marie Hødnebø og Caroline Ekrem i Try/Apt for den nesten likelydende løsningen «Pre-roll Warm Up».

Sølvvinnerne fra ANTI og TRY/Apt skal delta i Eurobest i Antwerpen i desember 2015 i kategori for Integrert.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.