Nye krefter til Anti-magasin

Tre måneder har gått siden lanseringen av den første utgaven av A New Type of Imprint, Antis livsstilsmagasin. Redaksjonen har nå fått med seg Henrik Wold Kraglund Oscar Grønner som designere av magasinets andre kapittel og omslag.

56854 b98e4 original
Henrik Wold Kraglund og Veronica Mike Solheim. Foto: Anti

– Det viser seg at det ikke bare er oss som har tenkt tanken om at det trengs en arena for kreativitet her i landet, en kanal som stolt viser frem alt vi har å by på. Publikasjonen har blitt tatt godt imot i både inn- og utland, nettopp fordi Norsk kreativitet fremdeles er eksotisk og spennende, forteller redaktør Veronica Mike Solheim.

Hun sier seg veldig fornøyd med å ha med seg Henrik Wold Kraglund og Oscar Grønner på magasinets andre kapittel, som har ny tematikk og designer for hver utgave. Henrik Wold Kraglund jobber til daglig som designer i Neue Design. Illustratøren Oscar Grønner venn og tidligere kollega i Neue.

– Neue er et byrå hvis arbeid Anti har beundret lenge og det er en ære at de vil sette sitt preg på magasinet. Dette lille grepet gjør at vi får vise bredden vi har av grafisk design i Norge, samt gjør det hvert magasin til et unikt kunstverk. Det vi har sett av Kraglund og Grønner så langt, er intet annet enn nettopp det, forteller Solheim.

Selv er Wold Kraglund gira på samarbeidet, som også avslører tematikken for kapittelet.

– Jeg har valgt å bidra til A New Type of Imprint fordi det er et viktig tilskudd til bladhylla, og ikke minst en spennende publikasjon laget av og om mennesker med en brennende lidenskap for sine fagområder. I tillegg er temaet «tid» et veldig kult utgangspunkt å jobbe med, og åpner for interessante tolkninger i forhold til layout og illustrasjon, sier Wold Kraglund.

A New Type of Imprint Volume Two er å finne i bladhyllen i begynnelsen av Mars, men kan allerede forhåndsbestilles på magasinets hjemmeside.