TINE velger SDG

Scandinavian Design Group ble etter en pitchprosess valgt som en av tre designbyråer som skal ta seg av det samlede designbehovet i TINE de neste årene.

63880 e4c91 original
Fra venstre: Tonje Jæger, Jannicke Øiaas, Mathias Disen og Karianne Stenby.

TINEs brandstore på Mathallen, Melkerampa, var et av SDGs mest prisvinnende prosjekter for et par år tilbake.

– Vi har allerede vist TINE at vi kan levere innen strategisk innovasjon og konseptutvikling. Det er selvfølgelig svært tilfredsstillende at vår satsing på å utvikle nye tjenester ved å kombinere design- og innovasjonsmetodikk har vist seg å treffe en nerve, sier Jannicke Øiaas, administrerende direktør i SDG.

– Det gir oss en bekreftelse på at vårt bredt sammensatte tjenestetilbud er attraktivt for flere av Norges viktigste merkevarer.

TINEs designbehov spenner vidt, fra strategisk innovasjon og konseptutvikling via designrådgivning og grafisk design, til utvikling av nye tjenester.

– Design står svært sentralt i vårt arbeid og vi har derfor gjort en grundig vurdering av behovet vårt og av ulike leverandører, der vi konkluderte at SDG kompletterer byråvalget, sier kategoridirektør Unn Grønvold Nikolaisen i Tine SA.

– TINE er både en stor merkevareleverandør og en viktig samfunnsaktør. Dette gjør at vi er ekstra glade for at vi nå skal jobbe tettere sammen fremover og vi er allerede i gang med flere spennende prosjekter, sier Hanne Rognstad Østenfor, Client Director i SDG.

Det er ingenting som er mer tilfredsstillende enn å sette eget design på bordet, enten det er til frokost, lunsj eller middag, mener Mathias Disen, kreativ leder i SDG.

– Vi gleder oss til å se hvordan vi kan bidra til å gjøre kjøleskapene både hjemme og i alle landets butikker mer spennende sammen med TINE, sier Disen.