Headspin i Cannes-finale

Headspin Communication vinner for andre gang i Corporate Media & TV Awards i Cannes, som blir delt ut i oktober.

For andre gang er Headspin Communication i finalen når årets beste jobber skal kåres under Corporate Media & TV Awards i Cannes i oktober. Byrået kjemper om gull, sølv eller Grand Prix i kategorien internkommunikasjon, med en film for Danske Bank.

– Headspin har laget en direkte, tydelig og rå film til vår kampanje «Royal Blue», som i løpet av seks måneder har bidratt til en fantastisk vekst i bedriftsmarkedet. Flere av teamene har allerede nådd målene de før trodde var umulige, sier Frode Kvarsnes, direktør for små og mellomstore bedrifter i Danske Bank.

Dobbelseier i Cannes i 2013 ga mersmak

Byrået dro i land både en førsteplass og sølv i samme konkurranse i 2013 med informasjonsfilmen «The Norwegian Oil Adventure 2012» for oljeselskapet Det norske. 

– Det er helt fantastisk at vi fortsetter å hevde oss i dette selskapet. Å vinne én gang i Cannes er stort, men å gjenta bragden viser at det ikke er noen tilfeldighet at vi igjen står på seierspallen,  sier Øyvind Krag Ingul, daglig leder i Headspin Communication. 

Vinnerfilmen inneholder en ærlig monolog fremført av skuespiller Stig Henrik Hoff. Settingen er New York, men filmen er spilt inn i Trondheim i samarbeid med produksjonsselskapet Helmet og Headspin Communications egne 3D-animatører.

– Denne nominasjonen er en solid annerkjennelse av jobben, og et bevis på at Trondheim har evnen til å ta skrittet ut i verden, avslutter Stian Arnesen, Head of Communications i Danske Bank Norge.

Cannes Corporate Media & TV Awards hedrer årlig verdens beste konsernfilmer, nettmedier og TV-dokumentarer


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.