Trigger i SABRE-finale

Konkurrerer om tittelen «verdens beste kreative PR-byrå» mot fire andre byråer.

Trigger er som eneste norske PR-byrå i finalen i Global SABRE Awards, som deles ut i Miami 28. oktober, der byrået konkurrerer om tittelen «verdens beste kreative PR-byrå» mot fire andre byråer.

– Det er utrolig inspirerende og veldig, veldig stort for et byrå som fylte fem år i forrige uke. Det har vært litt av en reise, sier Preben Carlsen, daglig leder i Trigger. 

Ifølge jurybegrunnelsen er Trigger det uavhengige byrået i Europa med flest SABRE Awards-nominasjoner i år. Det er særlig holdningskampanjen #Stoppbryllupet for Plan Norge som har skapt bølger, men nevnes gjør også kampanjer for Norwegian, Jordan Maleverktøy, Skinkedestinasjonen Tynset (Nortura) og en rekrutteringskampanje for NITH.

Over 400 byråer deltok

I finalen skal Trigger måles opp mot Golin, Marina Maher Communications, Jung Relations og Unity. Det er The Holmes Group som gjennomføre  analyser og intervjuer med over 400 av de beste PR-byråene i Nord-Amerika, Europa, Midt-Østen, Afrika og Asia-Pacific.

– I fjor kom vi helt til finalen da verdens beste forbruker-PR-byrå ble kåret. At vi nå har tatt steget helt opp i kreativitetskategorien føles veldig riktig. Vi var først ute med å bygge et kreativt fundamentert PR-byrå i Norge. Nå konkurrerer vi virkelig på vår egen hjemmebane, og derfor blir det ekstra spesielt, sier Carlsen.

To norske jobber i verdensklasse

Norge også godt representert med to av 40 vinnerjobber når verdens beste PR-prosjekter skal hedres i Miami. De to norske vinnerjobbene er «Stopp Bryllupet» for Plan Norge og Slägers «Gutten som fryser» for SOS Barnebyer. Hvilke kategorier de ulike bidragene vinner blir først offentliggjort under prisutdelingen i Miami 28. oktober.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.