Webdagene fyller ti

Fra en forsiktig start i 2005 har Netlife Research etablert arrangementet som Norges største samlingspunkt for alle som jobber med web og digitale kanaler. I år forventer arrangørene rundt 1000 deltakere i Oslo Spektrum.

64948 bbcfe original
Fra Webdagene 2014. Foto: Eirik Helland Urke

Konferansen, som foregår fra 21. til 23. oktober, får i år et tydelig festivalpreg. Men det skal fremdeles handle om faglig innhold. Blant temaene er sosial innovasjon, disrupsjon og design for tillit. Flere av foredragsholderne er internasjonale størrelser, inkludert brukerundersøkelsesekspert Brenna Lynch fra Etsy og UX-designer Krystal Higgins, som har Google og eBay på referanselisten.

Webdagene består av én dag med flere parallelle workshops med påfølgende to festivaldager. Deltakerne kan delta på alt og sette av tre dager i kalenderen, eller kun på de to festivaldagene 22.-23. oktober.

Målgruppen er designere, webredaktører, digitale ledere, utviklere, markedsførere, innholdshoder, kommunikasjonsrådgivere og andre kommunikatører.

Spektrum delt i to

– I festivaloppsettet for Webdagene blir halve Spektrum satt opp som klassisk konferansesal med scene, kjempelerret og tribune. I den andre halvparten blir det matservering, mingleplass for deltakerne og sponsorer, samt konsertscene for Webdagenes husband The Switch, som markerte seg godt på Øyafestivalen i år, forteller Sesilie Halland, kurs- og konferanseansvarlig i Netlife Research.

Heller ikke sponsorene får stille med det vanlige pult- og rollup-konseptet som er vanlig utenfor konferansesaler. De får konkrete oppgaver: Pausemat og drikke.

Se programmet for festivalen her.

Netlife Research AS er et digitalt byrå som holder til i Bergen og Oslo.