Finn-film kåret til reklamefilmbransjens beste

Harald Zwart og Motion Blur gikk til topps med filmen «Kamera» for Finn.no da reklamefilmbransjen feiret seg selv under Gullbranson-prisen torsdag kveld på Parkteateret.

67000 8fdde original

Det var stinn brakke og stor stemning da produksjonsselskapene for reklamefilm arrangerte sin årlige kåring på Parkteateret på Grünerløkka i Oslo torsdag kveld, der Tore og Steinar Sagen var kveldens programledere.

Finn-filmen «Kamera» fra kampanjen «Gjør noe med dumme kjøp», produsert av Motion Blur med Harald Zwart på regi og Espen Horn som produsent, vant kåringen for årets beste reklamefilm. Zwart vant også prisen Beste regissør for samme film, og det er TRY som er reklamebyrået bak.

«Når en reklamefilm sitter så sitter den på grunn av at håndverket fremmer ideen på en fremragende måte. Vakre bilder, ingen kompromiss, en unik evne til og løfte idé gjennom regi og fingerspitzgefuhlen, dette sitter 100 prosent. Juryen bytter gjerne inn kameraet sitt for å få jobbe med denne regisøren», sier juryen om filmen

Gullbranson hedrer det beste håndverket i faget, og det er produksjonsselskapene selv som står bak arrangementet. Prisen ble arrangert for første gang i 2012, og tar navnet sitt fra den tungt reklameprispremierte Johan Gulbranson.

Her er alle kveldens vinnere: