GK og REN signerer rekordkontrakt

Renovasjonsetaten i Oslo har valgt GK som ny leverandør av kommunikasjons- og reklametjenester. Kontrakten er den største i GKs 25-årige historie.

– Sammen med GK skal vi løfte kildesorteringskommunikasjon til det neste nivået, sier Elisabeth Marie Vollan, fagansvarlig kommunikasjon i Renovasjonsetaten.

Kontrakten har en forventet verdi på 30 millioner over fire år. REN mottok tolv forespørsler om deltakelse i konkurransen, og inviterte seks byråer til å delta. GK ble tildelt full score på alle kvalitetskriterier.

– Det var en ren glede å lese etatens klare og tydelige tilbakemelding i sitt valg av leverandør. Selve anskaffelsesprosessen har vært forbilledlig og vi gleder oss til samarbeidet med en profesjonell aktør som REN, sier seniorrådgiver Axel Hammer, som har håndtert tilbudet i Geelmuyden Kiese.

– Vi visste at vi var head-to-head med Norges beste reklamebyråer i dette anbudet. Vi har jobbet hardt for posisjonen vår, men hviler ikke et sekund. Nå ser vi fremover, og styrker oss ytterligere på samfunnskommunikasjon som skaper varige endringer, sier Hans Geelmuyden, leder av Geelmuyden Kiese Gruppen.

50 prosent materialgjenvinning

RENs oppdrag de kommende årene er å øke graden av kildesortering betydelig. Innen utgangen av 2018 skal 50 prosent av alt avfall som samles inn materialgjenvinnes.

– Oslo er en av Europas raskest voksende byer med svært mange tilflyttere, og kommunikasjonen vår må tilpasses dette. I GK får vi en samarbeidspartner som tenker helhetlig, langsiktig og kanaluavhengig rundt dette, sier Kristin Bergersen, kommunikasjonsdirektør i Renovasjonsetaten.

Strategisk valg

GK har de fire siste månedene signert offentlige rammeavtaler for over 50 millioner kroner.

– I lys av en nedkjøling i norsk økonomi har det vært et strategisk valg å styrke den offentlige andelen i ordrebøkene våre, sier Geelmuyden.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.