Non-Format og ANTI inngår allianse

ANTI og designduoen Non-Format inngår partnerskap i Norge og USA.

Non-Format består av norske Kjell Ekhorn og britiske Jon Forss, et selskap med kontorer i Norge og USA, og kunder fra hele verden. De har blant annet jobbet med Nike, Adobe, Rick Owens, Coca Cola, IBM, The New York Times og musikkmagasinet The Wire.

Non-Format blir nå en del av ANTI, men beholder merkevaren sin.

– ANTI har alltid søkt etter de beste folka og Non-Format har stått i en særstilling innen designfaget når det kommer til internasjonal oppmerksomhet. Etter at vi jobbet sammen på Odd Magnus Williamson’s bok prosjekt «Mordknull», som nylig vant en nominasjon fra Tokyo Type Directors Club, fant vi fort ut at vi har samme tilnærming til faget, håndtverket og hvordan vi jobber med historiefortelling. Nå er vi ett selskap og vi har allerede flere spennende kundeoppdrag på vei ut sier Kjetil Wold, kreativ direktør i ANTI.

USA-kontor

Ifølge byråleder Kenneth Pedersen har byrået hele tiden hatt ambisjoner om å jobbe mer med internasjonale merkevarer. Med sammenslåingen får byrået kontor i USA.

– Med Non-Format får vi ikke bare økt vår seniordesign-kompetanse og vårt internasjonale nettverk men vi får også en viktig base i USA. Vi gleder oss veldig til å se hvordan vi kan få våre kunders prosjekter til å svinge med disse nye medlemmene i bandet vårt, sier Pedersen.

Neste nivå

Kjell Ekhorn, den norske delen av Non-Forma som fysisk flytter inn hos ANTI, tror at beslutningen kan ta Non-Format til neste nivå.

– For å kunne kunne gjøre det har vi lenge visst at vi måtte tilknytte oss både prosjektledere og den typen kreativ bredde man kun finner i de aller beste designfirmaene. Ett sted vi virkelig følte kunne tilby dette nivået av støtte var Anti. De har ikke bare en utrolig solid og variert portefølje, men er alltid på utkikk etter nye kreative muligheter og har ambisjoner om alltid å være best, sier Kjell Ekhorn. 

– Vi ser frem til å jobbe sammen med Anti på mange drømmeprosjekter framover, avslutter han.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.