Ny SMFB-seier i Tett på

SMFB vant Amedia Markeds reklamekonkurranse for lokale medier, «Tett på» for 3. kvartal 2015 med en kampanje for Freia Melkesjokolade.

67036 73144 original
67039 3a99f original
67042 38ed9 original
Teamet bak kampanjen: Stig Bjølbakk, Vibeke Wiedswang, Beathe Stangeland Eide og Carl-Erik Conforto.

Kampanjen med Freia Melkesjokolade var lagt opp som en konkurranse hvor man måtte svare riktig på samtlige 10 spørsmål. Kampanje-konkurransen var lokalt forankret for å skape lokalt engasjement. Annonsøren ønsket å være tett på de lokale stedene og satset stort på lokale nettsteder for å engasjere målgruppen.

Kampanjeperioden for vinner-kampanjen i 3. kvartal var lagt til perioden fra 15. september til 22. november. Rundt 100 lokalaviser på nett over hele landet ble benyttet i kampanjen.

Et lite stykke Norge

– Vi ville befeste Freia Melkesjokolade som et lite stykke Norge gjennom det lokale, fordi det ofte representerer et stykke Norge for nærmiljøet. Vi er veldig fornøyde med resultatet, og ikke minst hyggelig at «Tett på» er av samme oppfatning, sier Carl-Erik Conforto, som jobbet kreativt med kampanjen.

– SMFB leverer svært godt med lokalt forankret reklame nok en gang. Gjennom gode og kreative løsninger skapte byrået og annonsøren stort engasjement i vårt langstrakte land, sier jurymedlem Marie Sundling i Amedia Marked.

I jurybegrunnelsen står det følgende: «Freia Melkesjokolade gjemmer i denne kampanjen sine ikoniske kuer rundt om i landet. Så bruker de landemerker fra nord til sør i landet for å engasjere og tilpasse de lokale budskapene og motivene for maksimal effekt. Resultatet er et nasjonalt engasjement gjennom lokale medievalg».

SMFB gikk også til topps i Tett på for andre kvartal i år. Da med en kampanje for IKEA.

Tett på er en konkurranse som kårer den beste reklamen i Amedia Markeds lokale medier. Det kåres en vinner hvert kvartal. Den beste av disse offentliggjøres som 2015-vinner under Gullblyanten og vinner en tur til New York.