Saatchi og Smash! best i august

Ifølge Kreativt Forums lesere var beste Arbeid i august kampanjen «En pose surrealisme fra Smash!» laget av Saatchi & Saatchi.

65809 e8b43 original

Orkla-eide Smash! har en lang tradisjon for humoristisk reklame, forbilledlig forvaltet i mange år av reklameteamet Camilla Bjørnhaug og Preben Moan, som gjorde Smash!-kampanjer både i DDB og hos TRY.

Nå har Saatchi & Saatchi tatt over stafettpinnen, og i juli tok Orkla og Smash! steget ut i den digitale sfæren med en bred kampanje som dekker alle de små og mellomstore kanalene som unge målgrupper henger på i dag. I den surrealistiske hovedfilmen møter vi et par som har en vegg som gjør alt du stikker inn i den til Smash!.

Ifølge tekstforfatter Fanny Vaager Brekke ble den opprinnelige idéen først forkastet under rubrikken «dust».

– Det var en sånn idé som man får og legger bort fordi den er så dust. Men så kom vi tilbake til den igjen og igjen, og skjønte etter hvert at den var både dust og veldig gøyal. Det er fantastisk å få jobbe med en kunde som tør å kjøpe en slik idé, og som gjør et godt arbeid med å forstå at man må fornye seg og tilpasse seg målgruppen, forklarte Vaager Brekke da arbeidet ble publisert i august.

Boblende rett under overflaten bak Saatchis kampanje, finner vi en miljøbrosjyre over Svalbard signert Chili Harstad, samt radiokampanjen «Talkmore radio» laget av SMFB. Sistnevnte mottok også stemmer for sin Geox Watch Face app. Det gjorde også Trigger med en Dagbladet-kampanje og Tibe Ts omprofilering av Austmann Bryggeri.

Se alle kampanjene her.