ADHD Norge valgte Superblaise

ADHD Norge har valgt Superblaise som nytt kommunikasjonsbyrå. Byråets viktigste oppgaver blir å definere organisasjonens merkevare og utvikle en tydelig profil som skal benyttes i all kommunikasjon fremover.

67369 3ad2a original

– Vi er veldig takknemlige for å få sjansen til å arbeide med ADHD Norge som organisasjon. De gjør en utrolig viktig jobb for veldig mange mennesker. Vi jobber med flere store merkevarer og det er en ekstra spennende utfordring når vi gjennom tekst, bilder og annet innhold skal formidle verdier. Får å få til det, kreves en bevist holdning til hva man vil, og det ser vi at denne organisasjonen har, sier daglig leder i Superblaise, Joachim Levin.

Det er nå utviklet en kommunikasjonskonsept for ADHD Norge. Dette vil være førende for alle kanaler fremover, både når det gjelder hvordan profilen utvikles og hvordan vi snakker til målgruppene i for eksempel digitale flater.

– Etter tre kreative runder, der vi har presentert ulike profilretninger, har vi nå landet på en logo og tilhørende visuelt uttrykk. Det har blitt et sterkt og tydelig element som skal brukes med stolthet og bety noe for både organisasjonen selv og dens målgrupper. Nå jobber vi videre med dette, slik at vi bygger oss en verktøykasse som sikrer konsistent presentasjon og bruk uansett hvor og til hvem vi snakker, sier Levin.

Gradvis implementering

Rundt årsskiftet vil den nye profilen gradvis bli mer og mer synlig og implementeres i de mest brukte flatene. På sikt vil alt fra profilmateriell, nettsider, utgivelser, fotostil og skrevet innhold bære preg av profilskiftet.

– Vi er veldig fornøyde med hvordan samarbeidet fungerer, dette er en prosess vi styrer i fellesskap og hvor mye av innsikten vi trenger kommer fra organisasjonen selv. Det er helt avgjørende for oss å forstå hvor de kommer fra for å kunne trekke opp strategiske linjer fremover. Dette er langsiktig arbeid, derfor har vi satt sammen et skikkelig bra team som skal jobbe med denne kunden fremover, avslutter Levin.