Heder i fleng til Regnskogsfondet

POL og Apts interaktive løsning for Regnskogsfondet har vunnet en rekke internasjonale priser denne uken.

Kampanjen regnskogvokter.blimed.no, laget av POL i samarbeid med Apt for årets TV-aksjon og Regnskogfondet, har vunnet både Mobile of the day og Site of the day på FWA, CSS Design Awards og awwwards denne uken.

– Dette er veldig anerkjente steder vi følger nøye med på. Og det er gøy når våre jobber når opp. Kampanjen er en virtuell reise inn i regnskogen, for å gi kunnskap om de 260 millioner menneskene som lever der. Målet med kampanjen var å rekrutere 100.000 bøssebærere. Og det lyktes vi heldigvis med, forteller Petter Bryde i POL.

Nettsiden brakte regnskogen inn i stua

POL i samarbeid med Apt utviklet regnskogvokter.blimed.no, der interesserte kunne registrere seg som bøssebærer og få sitt eget felt å vokte. Publikum kunne også gjøre et dypdykk og få et innblikk i hva regnskogen har å by på, i tillegg til å demonstrere nye sider av et problem som for mange oppleves som fjernt fra egen hverdag. 

Opptakene til årets kampanje er gjort dypt inne i Amazonas med Nicolai Cleve Broch på regi. 

Dette er andre år på rad at POL utvikler markedskampanjen for NRK TV-aksjonen. Fjorårets aksjon, «Vann forandrer alt» var for Kirkens Nødhjelp.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.