Kinnarps velger Schjærven
I fjor høst gjennomførte Kinnarps en omfattende pitch. Som et resultat av denne inngår de nå samarbeid med Schjærven Reklamebyrå.
Kinnarps er Europas ledende leverandør av interiørløsninger til kontor, skole og helse.
– De er opptatt av høy kvalitet og design som både er skandinavisk, moderne og ergonomisk korrekt og jobber hele tiden med å hjelpe bedrifter å tilpasse seg morgendagens behov, Knut Røse, konsulent i Schjærven Reklamebyrå.
– Vi er stolte over å jobbe med Kinnarps. De har en unik posisjon i sitt marked og det er veldig motiverende å få jobbe med mennesker som har evne til å tenke offensivt og nytt.
– I pitchen svarte Schjærven godt på vårt ønske om strategisk videreføring av merkevaren til Kinnarps. Dette har med helhetsløsninger å gjøre, der både design, ergonomi, bærekraft og produkt kommer godt frem. Vi ble presentert et godt og langsiktig konsept som vi nå aktivt jobber med, sier Janecke Mathiesen, Market & Communication Manager i Kinnarps.
– Vi har mange spennende oppgaver vi skal løse i tiden som kommer, herunder lansering av nye produkter og en ny serie profilannonser som viser hele spekteret av produkter og kompetanse. Vi gleder oss til å fortsette å løfte merkevaren og formidle fortellingen om Kinnarps, sier Røse.
Miljøbevissthet satt i system
Få har jobbet like lenge og målrettet som Kinnarps med å sette et så lite og så grønt fotavtrykk som mulig. Eksempler på dette er at Kinnarps allerede på 60-tallet begynte å frakte møblene sine i tepper i stedet for å pakke dem i papp. Og helt siden slutten av 70-tallet har de laget sitt eget bio-brensel av trevirket som blir til overs etter produksjonen. I dag varmer de ikke bare opp fabrikkene opp sine i Sverige. Både skoler og idrettshaller i nærmiljøet nyter godt av dette.