Kinnarps velger Schjærven

I fjor høst gjennomførte Kinnarps en omfattende pitch. Som et resultat av denne inngår de nå samarbeid med Schjærven Reklamebyrå.

67528 ce8ea original
Knut Røse, rådgiver i Schjærven og Janecke Mathiesen, Market & Communication Manager i Kinnarps.

Kinnarps er Europas ledende leverandør av interiørløsninger til kontor, skole og helse.

– De er opptatt av høy kvalitet og design som både er skandinavisk, moderne og ergonomisk korrekt og jobber hele tiden med å hjelpe bedrifter å tilpasse seg morgendagens behov, Knut Røse, konsulent i Schjærven Reklamebyrå.

– Vi er stolte over å jobbe med Kinnarps. De har en unik posisjon i sitt marked og det er veldig motiverende å få jobbe med mennesker som har evne til å tenke offensivt og nytt.

– I pitchen svarte Schjærven godt på vårt ønske om strategisk videreføring av merkevaren til Kinnarps. Dette har med helhetsløsninger å gjøre, der både design, ergonomi, bærekraft og produkt kommer godt frem. Vi ble presentert et godt og langsiktig konsept som vi nå aktivt jobber med, sier Janecke Mathiesen, Market & Communication Manager i Kinnarps.

– Vi har mange spennende oppgaver vi skal løse i tiden som kommer, herunder lansering av nye produkter og en ny serie profilannonser som viser hele spekteret av produkter og kompetanse. Vi gleder oss til å fortsette å løfte merkevaren og formidle fortellingen om Kinnarps, sier Røse.

Miljøbevissthet satt i system

Få har jobbet like lenge og målrettet som Kinnarps med å sette et så lite og så grønt fotavtrykk som mulig. Eksempler på dette er at Kinnarps allerede på 60-tallet begynte å frakte møblene sine i tepper i stedet for å pakke dem i papp. Og helt siden slutten av 70-tallet har de laget sitt eget bio-brensel av trevirket som blir til overs etter produksjonen. I dag varmer de ikke bare opp fabrikkene opp sine i Sverige. Både skoler og idrettshaller i nærmiljøet nyter godt av dette.