Kleiberg skyter Triumph

Da McCann Birmingham skulle velge fotograf til den nye Triumph-kampanjen, vendte de blikket mot Norge og stavangergutten Andreas Kleiberg.

Andreas Kleiberg

Andreas Kleiberg har jobbet som regissør og fotograf siden 2006. Han er representert av Fantefilm og Tinagent. 

– Jeg må innrømme at jeg måtte tenke meg om to ganger da jeg fikk forespørselen, jeg har jo aldri skutt undertøy før, spøker fotografen.

Anledningen var lanseringen av de nye syklene i Bonneville-serien. Triumph har ikke har kommet med noen nye modeller i den ikoniske serien på over fem år, og opptakstedet i England var preget av «ekstreme mengder» hemmelighetskremmeri, ifølge Kleiberg.

– Alle telefonene ble lagt i en beholder da arbeidsdagen startet, og ble liggende til den var over, som ofte var etter 13-14 timer. 

Med til sammen seks måneders samarbeid,  22 opptaksdager, og flere uker med etterarbeid har det vært en lang prosess.

– Triumph er en ekstremt dedikert kunde som er enormt opptatt av historien bak syklene og merkets fremtid. For en visuell historieforteller er dette kjøtt på beinet, forteller Kleiberg.

– Det ble et større og lengre prosjekt enn jeg hadde trodd, og det var selvfølgelig krevende med lange dager. Men det var bare gøy, og nå som det er over savner jeg det, avslutter han.

Se flere av bildene i serien her.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.