Lager reklamefilm med premiere 2115

Konjakkmerket LOUIS XIII har hyret inn John Malkovich og Robert Rodriguez for å lage en reklamefilm som ingen nålevende kommer til å se.

Det er byrået FF New York som står bak kampanjen der John Malkovich står for både hovedrolle og manus, mens Robert Rodriguez («Sin City») regisserer. Tanken er at filmen skal få modne like lenge som det tar fire generasjoner med kjellermestere å lage én generasjon med Louis XIII konjakk, altså 100 år.

Filmens tittel er poengtert: «100 Years – The Movie You Will Never See». Få andre detaljer er kjent, men det er klart at Malkovich & co har ønsket å spekulere litt på hvordan verden ser ut om 100 år. Selv ikke regissøren skal ha sett den siste versjonen av filmen etter at VFX-arbeidet var ferdiggjort.

– Jeg elsket idéen umiddelbart. På en måte skulle jeg ønske at all film jeg har laget ikke ble vist før hundrevis av år. Men jeg aner ikke hvordan dette ville ha forandret på vurderingen av dem, sier Malkovich.

FF New York er den amerikanske forlengelsen av franske Fred & Farid. Med på laget er også filmfotografen Claudio Miranda, Oscar-vinnende fotograf på «Life of Pi».

Safe med tidsinnstilling

For å sikre at ingen får sett filmen før 100 år er gått, har den eneste kopien blitt plassert i en sikker safe laget i samarbeid med Fichet-Bauche. Safen kan ikke åpnes med kode eller lås, men har en tidsinnstilling som gjør den umulig å åpne før nedtellingen er over etter 100 år, 18. november 2115. 

Samtidig har tusen gjester verden rundt, inkludert Malkovich og Rodriguez selv, mottatt eksklusive invitasjoner til premieren, slik at etterkommerne deres kan møtes og se «100 Years» på House of LOUIS XIII i Cognac, Frankrike i 2115.

Du kan se flere trailere og teasere fra kampanjen på www.louisxiii-cognac.com.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.