Skaffet 100.000 frivillige, vant Sølvtaggen

POL og Apts «Bli Regnskogvokter»-kampanje for NRK TV-aksjonen vinner Sølvtaggen-kåringen for oktober.

En både enkel og utfordrende jobb: Skaff 100.000 frivillige til året TV-aksjon. Etter fjorårets bejublede «Nå er det vår tur til å gå» hadde POL lagt lista høyt. Juryen beskriver nettstedet regnskogvokter.blimed.no som den teknisk sett mest imponerende så langt i år, og tildeler POL månedens Sølvtagg.

– Utrolig fint produsert, forteller en samstemt jury. – Den engasjerende mekanikken inviterer oss med, og gjør saken og budskapet mye nærere enn man skulle se for seg. Vakre detaljer, motiverende tilhørighetsfølelse og en inspirerende idé, avslutter juryen.

Over all forventning

– Tusen takk til POL og Apt som har laget en fantastisk kampanjeside for årets TV-aksjon, sier Guri Berndtsson Sanders, markedsansvarlig i TV-aksjonen NRK Regnskogfondet. 

– Det har lenge vært en drøm for Regnskogfondet å gi det norske folk muligheten til å foreta et dypdykk inn i regnskogen og bli kjent med alle som lever der. Årets nettside overgikk alle forventinger! Mange lot seg overraske over mangfoldet som eksisterer i regnskogen. Tilbakemeldingene vi har fått fra brukere som foretok den virtuelle reisen inn i skogen er at det var både lærerikt og gøy, avslutter Berndtsson Sanders.

– Å jobbe med Regnskogfondet og TV-aksjonen har rett og slett vært veldig inspirerende og givende, forteller teamet fra POL. – Vi håper høstens engasjement for regnskogen fortsetter. Dette er ikke et problem som løses ved en enkelt kampanje.

Vinnerteamet: Thorbjørn Ruud, Petter Bryde, Ine Bryhn, Martin Ruge, Snorre Martinsen, Maja Folgerø, Ina Egelandsdal, Monika Augustsson, Sebastian Rasch, Ole Jakob Bøe Skattum, Christian Lauritzen, Victoria Karlsson,Pål Smitt-Amundsen, Marius Nohr, Thomas Sømoen, Linda Tillier, Magne Hage.

Andreplass til FINN.no/oppdrag og TRY/Apt

Det er mye lettere å kjøpe tjenester dersom du vet hvor mye din egen fritid er verdt. Derfor har FINN.no/oppdrag og Try/Apt laget et hjelpemiddel som lar oss regne ut hvordan vi prissetter egen fritid. – Enkelt og bevisstgjørende, forteller juryen. Verktøyet byr på fine interaksjoner og innbydende illustrasjoner.

Pallplass til Hyper og Spleiselaget Byen

Å få ungdomsskoleelever interessert i skatt og samfunn kan virke som en vrien oppgave. I kjølvannet av suksessen «Spleiselaget», lanserte Hyper så en slags oppfølger. I det «Sim City»-lignende spillet er elevene selv borgermester i en fiktiv by, og må sørge for at alle innbyggerne er fornøyde, og det på et begrenset budsjett. 

– Det er deilig å se at Hyper igjen eksperimenterer med nye former for undervisning, forteller juryen. En klar fordel at læreren selv kan benytte verktøyet, og at det er enkelt å bruke. Spillet har fint design, er visuelt tiltalende og oppleves både ungt og friskt, avslutter juryen.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.