Storpolitisk omdømmepop

NIRcast nr. 128: Kinesisk omdømmepop, Facebook-feide i meglerbransjen, forfeilet content marketing fra kaffeprodusent, Sindres tidsmaskin og flatindeksen for oktober.

«Contempt marketing» er i vinden, og vi har funnet et godt eksempel på det i ukas sending. Hvor banalt innhold er det mulig å skape, spør vi, og får svaret fra en av Norges største kaffeprodusenter.

Kina er også en het risbolle for tiden, og nå har de laget en catchy musikkvideo for å fortelle om sin nye femårsplan, der de ikke inviterer til dialog, men forteller sine undersåtter hva som gjelder, slik et moderne diktatur skal gjøre.

I avdelingen for dumme stuter, finner vi denne uka to meglerhus, som ikke nøyer seg med å kjøpe og selge bolig, men også Facebook- og Instagram-sider, hvilket ikke er lov.

I Sindres tidsmaskin besøker vi denne gangen et telekomselskap i Bergen, og Flatindeksen er tilbake for å kåre oktober måneds flateste.


Du kan også høre sendingen i iTunes.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.