Flere finalister fra TRY og POL

Norsk Luftambulanse, Djuice og NRK TV-aksjonen videre i EM-mesterskapet i reklame.

68233 e1644 original
«Lick Your Lips» fra «Mobildilemma»-kampanjen til Djuice går videre i Film.

Det er andre dag i Eurobest i Antwerpen, og i skrivende stund er shortlistene for Film-kategorien offentliggjort, mens shortlistene for Film Craft og Healthcare fremdeles lar vente på seg (festivalen har ymtet om at de blir tilgjengelige rundt lunsjtider).

Men allerede når er det klart at TRY og POL har fått flere shortlistplasseringer etter gårsdagens uttelling, der POL endte opp med fire og TRY med tre, mens McCann og SMFB fikk én hver.

TRY har fått hele tre finalister i filmkategorien: To av dem er for Norsk Luftambulanse, i kampanjen der man bryter inn i tidligere reklamefilm for andre TRY-kunder, nemlig «Ung kjærlighet» for Telenor og «Jan Egeland» for Aftenposten. Filmene er laget i samarbeid med Einar Film & Fortellinger.

I underkategorien Commercial Public Services har Djuice og TRY gått videre med filmen «Lick Your Lips» (den siste filmen i rekken) fra «Mobildilemma»-kampanjen, laget i samarbeid med Animasjonsdepartemen og Verdens Sterkeste Mann.

Flere ben å gå på

I underkategorien Screens & Events gikk POL videre med «Nå er det vår tur til å gå» for NRK TV-aksjonen 2014/Kirkens Nødhjelp. Samme kampanje fikk hele fire shortlistplasseringer i går, og har nå altså fem gyldne vinnersjanser.

Torsdag morgen offentliggjøres de to siste shortlistene, Creative Effectiveness og Integrated. Alle Vinnerne avsløres torsdag kveld.

«Lick Your Lips» fra «Mobildilemma»-kampanjen til Djuice går videre i Film.