Gir bort reklameplass til jul

Clear Channel vil gi bort ledig reklameplass for 1 million kroner til et veldedig formål. Nå oppfordrer de organisasjoner til å søke om å få bruke plassen.

68647 461f7 original

Noen ganger i løpet av et år er det ledig kapasitet i deler av reklameplass-nettverket til Clear Channel, og i stedet for at annonseflatene står ubenyttet, har den internasjonale utendørsgiganten bestemt at det skal komme et veldedig formål til gode. Selskapet vil nå gi en veldedig organisasjon annonsering i 2016 til en verdi av 1 million kroner i julegave.

Mats Lundquist, administrerende direktør i Clear Channel.

– Vi leter etter noen som ønsker seg en profileringskampanje og som kanskje ikke er så synlige fra før, og som vil nyte godt av slik eksponering. Vi krever at organisasjonen er medlem av innsamlingskontrollen og er politisk uavhengig, ellers stiller vi ikke så mange krav, men forbeholder oss retten til å velge den organisasjonen vi mener vil ha mest igjen for å vise seg frem på våre flater, sier Mats Lundquist, administrerende direktør i Clear Channel.

– Viktig å bidra

Organisasjoner som ønsker seg reklameplass til jul kan sende en kort søknad til Clear Channel innen 1. januar 2016 med en beskrivelse av organisasjonen og dens formål, samt en kort prosjektbeskrivelse av temaet de ønsker å belyse med kampanjen. Følg denne lenken for å lese mer om frister og kriterier.

– Vi synes det er viktig å hjelpe dem som hjelper andre. Å kjøpe reklameplass er gjerne noe veldedige organisasjoner ikke kan ta seg råd til, og da synes vi det er på sin plass å kunne tilby noe kapasitet hos oss gratis. Samtidig gir vi organisasjonen råd og veiledning innenfor det som er vårt fag, slik at de får mest igjen for de ressursene som legges ned, sier Lundquist.

20. januar offentliggjøres navnet på organisasjonen som skal motta gratis reklameplass i 2016.