NSB vant november-taggen

NSB-kampanjen «Trainspirations» vant Sølvtaggen for november. Det betyr at POL er i tet foran TRY og Hyper i Byråtaggen med bare én Sølvtagg-måned igjen.

68557 87fc4 original
Til bords med POL, fra venstre: Gina Shcolz, Ole Jakob Bøe Skattum, Monika Augustsson, Stian Johansen, Janne Brenda Lysø, Christian Lauritzen, Lise Schelvan, Eirik Harildstad, Liss Holstad og Mona Lorenzi.

Underholdsningsappen til NSB

er allerede høyt verdsatt av reisende over det ganske land. POL fikk i oppgave å skape unikt innhold til appen, som også skulle endre måten vi snakket om tog på. Juryen beskriver jobben som leken og sterk, og tildeler POL månedens Sølvtagg.

Dette betyr at POL nå ligger øverst på rankingen basert på årets juryerte bidrag i Sølvtaggen. Med kun én gjenstående periode er det duket for tidenes mest spennende oppløp i den digitale kåringen fra INMA.

«En leken måte å produsere godt innhold på. Historiene er engasjerende og morsomme, og vi snakker om tog og NSB med positive fortegn. Underholdsningsappen er allerede godt etablert, og nå knyttes den enda tettere til selve togturen», sier juryen.

– Det har hele tiden vært et poeng at disse turene ikke ble satt i stand kun for de som var med om bord, forteller Mona Lorenzi, leder for massekommunikasjon i NSB.

– Alle som ikke fikk vært med på tur selv, fikk allikevel være med på reisene via appen. En Sølvtagg er med på å bekrefte at togturene leverer helt inn til mål, sier hun.

– Disse togrutene har ikke bare vært reiser mellom Oslo og Bergen, forteller teamet hos POL.

– De har vært en slags reise fra tradisjonelle print-annonser til massevis av innhold til NSBs Underholdningsapp, og midt i mellom har det vært timevis med hardt arbeid. Vi jubler over Sølvtagg, og bukker, nikker og neier til juryen for at de har satt pris på innsatsen, bokstavelig talt.


Andreplass til DDB og «Anmelderfesten»

Bergen Internasjonale Filmfestival var en unik anledning for Bergens Tidende å knytte tette bånd til de yngre generasjonene i byen. Sammen med Notch skapte de verktøyet «Anmelderfesten», en app hvor tilskuerne selv kunne anmelde filmene underveis.

«Et godt eksempel på at verktøy som kan vare og utvikles over tid er bedre enn en kort og intens kampanjeperiode. Det er tydelig at BT tar sine lesere på alvor, og på den måten styrker engasjementet rundt avisen. Dette viser god innsikt om forbrukeren, og vi er sikre på at dette vil løfte mediehuset i tiden fremover», sier juryen.

Pallplass til TRY/Apt og DNB Bilvelgeren

Det nyttige verktøyet som hjelper deg med å finne din perfekte bruktbil, styrker DNBs posisjon som en hjelpsom og relevant aktør.

Juryens dom: «Her ser vi et godt eksempel på et hendig verktøy med en tydelig avsender. Det er godt integrert med FINN.no, og en unik mulighet til å markedsføre egne lån og forsikringer som er relevante for forbrukeren når man er på utkikk etter ny bil.»

Det ble også delt ut poeng til jobben «Hi Volks» fra TRY/Apt, samt Forsvaret.no av Hyper.

Dette sender POL opp i tet i Byråtaggen, med 46 poeng, foran TRYs 41 og Hypers 39, som ifølge INMA er tidenes jevneste innspurt når bare én innlevering gjenstår, for desember.