Vant oktober-fisken med NSB

Sølvfisken for oktober går til POL og NSB-kampanjen som ble lansert i fjor høst for å belyse alle fordelene med å reise med tog.

I november i fjor lanserte NSB og POL en kampanje bestående av fem filmer og en rekke plakater, alle med formålet å forklare fordelene du har ved å reise med tog når du skal reise langt. Filmen «Vift med halen» fra samme kampanje har nå gått hen og vunnet TV 2s Sølvfisken for oktober.

Juryen har følgende begrunnelse: 

«NSB stikker av med månedens sølvfisk med nok en tilsynelatende enkel idé om fordelene ved å ta toget. Det er kanskje opplagt at hunder synes det er like trist å bli stuet bort i lasterommet på et fly, som de mer følsomme hundeeierne blant oss synes det er trist å måtte gjøre det. Samtidig er ideen nydelig gjennomført og håndverket er upåklagelig i alle ledd. Det er umulig å være uberørt av avskjedsscenen og slett ikke godt å si hvem som spiller best av bikkja og skuespilleren. Den herlig lite reklamete avleveringen i sluttplakaten løfter det hele enda ett hakk, og gjør NSB til en fortjent vinner.»

Teamet på jobben var Janne Brenda Lysø, Stian Johansen, Monika Augustsson, Christian Lauritzen og Lise Schelvan. Produksjonsselskap er Pravda med Mikkel Sandemose som regissør og Martin Myhre som produksjonsleder.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.