SMFB lander ny internasjonal merkevare

Det italienske sportsmerket Diadora har valgt SMFB som partner, og byrået er nå i gang med å utvikle selskapets globale vårkampanje.

68731 55480 original
På location: Eirik Stensrud, Thomas Askim og Kristian Kristiansen. Foto © SMFB

De siste fire årene har SMFB flere vellykkede globale samarbeid. Dette har ført til internasjonal anerkjennelse og en dryss med kreative priser. Nå har det ikoniske sport- og livsstils merke Diadora også valgt SMFB som samarbeidspartner, slik Geox gjorde for rundt fire år siden.

Det tradisjonsrike sportsmerke inviterte rett etter sommeren til en pitch for å finne et riktige byrået for oppgaven. Her var det altså SMFB som trakk det lengste strået, og er nå klar for å ta fatt på den spennende oppgaven.

I utfordrerposisjon

– Dette er en drømmeoppgave. Et ikonisk globalt sportsmerke i utfordrerposisjon. Diadora imponerte oss med en klar ambisjon om hva slags merkevare de ønsker å være, og en forståelse av hvor viktig kommunikasjonen er for å nå de målene. Vi gleder oss selvfølgelig ekstremt til denne oppgaven, sier Kristian Kristiansen i SMFB.

Byrået er allerede i gang med utvikling av kampanjen, som vil starte på nyåret. Den blir global, omfattende og vil gå i store deler av verden.

– De er kjent for sitt fokus på kvalitet, innovasjon og prestasjon, med en tydelig forankring i mote- og livsstil, avslutter Kristiansen.

Diadora Sport er et historisk sports-brand som de siste 60 årene har vært med på å forme hele kategorien. Gjennom 80-tallet var Diadora med på å forme motebildet og etablere det nye «livsstilsmarkedet». Diadora har hovedkvarter I Caerano di San Marco, Italia. Selskapet er tilstede i mer enn 60 land over hele verden og fortsetter å ekspandere i nye markeder.

Teamet hos SMFB består av konsulent Kristian Kristiansen, kreatørene Thomas Askim, Eirik Stensrud, Alexander Gjersøe og Hans Magne Ekre, digitalprodusent Christoffer Lorang Dahl, motion-animatør Arnar Halldorson, designerne Magnus Snickars, Nicklas Hellborg og Benjamin Rodgers, samt prosjektleder Silje Hvideberg Tobiassen. Fra SMFB Engine deltar Kim Herlung, Cecilie Aurstad og Meri Sørgaard.