SMFB lander ny internasjonal merkevare

Det italienske sportsmerket Diadora har valgt SMFB som partner, og byrået er nå i gang med å utvikle selskapets globale vårkampanje.

De siste fire årene har SMFB  flere vellykkede  globale samarbeid. Dette har ført til  internasjonal anerkjennelse og en dryss med kreative priser. Nå har det ikoniske sport- og livsstils merke Diadora også valgt SMFB som samarbeidspartner, slik Geox gjorde for rundt fire år siden.

Det tradisjonsrike sportsmerke inviterte rett etter sommeren til en pitch for å finne et riktige byrået for oppgaven. Her var det altså SMFB som trakk det lengste strået, og er nå klar for å ta fatt på den spennende oppgaven.

I utfordrerposisjon

– Dette er en drømmeoppgave. Et ikonisk globalt sportsmerke i utfordrerposisjon. Diadora imponerte oss med en klar ambisjon om hva slags merkevare de ønsker å være, og  en forståelse av hvor viktig kommunikasjonen er for å nå de målene. Vi gleder oss selvfølgelig ekstremt til denne oppgaven, sier Kristian Kristiansen i SMFB.

Byrået er allerede i gang med utvikling av kampanjen, som vil starte på nyåret. Den blir global, omfattende og vil gå i store deler av verden.

– De er kjent for sitt fokus på kvalitet, innovasjon og prestasjon, med en tydelig forankring i mote- og livsstil, avslutter Kristiansen.

Diadora Sport er et historisk sports-brand som de siste 60 årene har vært med på å forme hele kategorien. Gjennom 80-tallet var Diadora med på å forme motebildet og etablere det nye «livsstilsmarkedet». Diadora har hovedkvarter I Caerano di San Marco, Italia. Selskapet er tilstede i mer enn 60 land over hele verden og fortsetter å ekspandere i nye markeder. 

Teamet hos SMFB består av konsulent Kristian Kristiansen, kreatørene Thomas Askim, Eirik Stensrud, Alexander Gjersøe og Hans Magne Ekre, digitalprodusent Christoffer Lorang Dahl, motion-animatør Arnar Halldorson, designerne Magnus Snickars, Nicklas Hellborg og Benjamin Rodgers, samt prosjektleder Silje Hvideberg Tobiassen. Fra SMFB Engine deltar Kim Herlung, Cecilie Aurstad og Meri Sørgaard.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.