Sølvmikken til Djuice

Radarparet Camilla Bjørnhaug og Preben Moan står bak TRYs kampanje for Djuice, som vinner Sølvmikken for november.

68482 9677e original

Det kan være dumt og ofte ganske så upassende å gå tom for mobildata, men det trenger du ikke bekymre deg om med Djuice-abonnement. Dette demonstreres med tre forskjellige dramatiseringer i TRYs radiokampanje for Djuice, som er laget i samarbeid med Verdens Sterkeste Mann.

Både vittig og relevant, mener juryen, som gir følgende begrunnelse:

«I en veldig jevn måned går førsteplassen til et knippe spotter som er basert på et stykke innsikt flere jurymedlemmer (dessverre) kjenner seg igjen i. Men gjenkjennbar reklame er bra, og når det i tillegg er vittig, relevant, velprodusert og underholdende så fortjener det plassen øverst på pallen denne gangen!»

  • Byrå: TRY
  • Kreativt team: Camilla Bjørnhaug og Preben Moan
  • Konsulent: Sven Jensen
  • Prosjektleder: Mona Løkke
  • Produksjonsselskap: Verdens Sterkeste Mann

Svartmetall på tilbud

Det var komplett umulig å ikke få med seg Black Friday i år, den USA-importerte tilbudsdagen i etterkant av Thanksgiving som den norske handelstanden nå knuger til sitt bryst. Heldigvis hadde enkelte annonsører vett til å bruke mer enn brutal typografi for nå fram i alt ståket.

En av disse var Jernia, som ga ANTI enda en anledning til å spille på den nordiske black metal-kulturarven. Men denne gangen med et skjevt smil om munnen. Juryen sier følgende:

«Flaks for ANTI at det finnes en Black friday da! Her er det nemlig ikke tyngre strategier bak enn at Black friday også kan tolkes i retning av black metal. Og når tunge gitarriff og brøling kombineres med ganske hverdagslige produkter så blir det tøvete og gøy. Og at noen tøver med Black Friday skal man verdsette og belønne, med en solid andreplass.»

  • Byrå: ANTI
  • Kreativt team: Espen Lie Andersen og Jason Kinsella
  • Konsulent:Heidi Wilhelmsen og Per Kristian Voss Halvorsen
  • Prosjektleder: Urda Blichfeldt
  • Produksjonsselskap: Sagveien Resort

Jamón, Jamón

Apropos gjøn med kulturarv: Oktober-Sølvmikken ble vunnet av spekematprodusenten Stranda med en kampanje der Norske folketoner hadde fått en spansk vri. I november kapret samme annonsør tredjeplassen med en variant der både norske folkeeventyr og selveste Henrik Ibsen har fått en spansk oppstrammer.

Juryen er fremdeles forholdsvis begeistret:

«Forrige måneds vinner, Stranda, inntar tredjeplassen for november. Fremdeles tullespansker man til det kjente og kjære, og fremdeles er det fornøyelig å høre på. Spanske Nora og Helmer fenger absolutt sitt publikum, selv om juryen ikke synes det topper det høye «ocho pocho rømme»-nivået fra forrige runde. Uansett, bueno greier!»

  • Byrå: McCann
  • Kreativt team: Jan Petter Ågren og Stian Birkelid
  • Prosjektleder: Katrine Berget
  • Produksjonsselskap: Sagveien Resort

For å høre månedens og tidligere vinnere går du inn på Gullmikken.