Spotify-ansatte på T-banen

Streamingtjenestens årlige kampanje «Year in Music» har tatt steget fra internett og ut i hovedstadens T-banenett.

68671 e4e3d original
68674 959b3 original
68680 b2bae original
68683 e296f original
68686 3ed09 original
68689 424de original
68695 b70cc original

Spotify-kampanjen «Year in Music» begynte å gå forrige mandag, noe som for tiden preger hovedstadens T-banestasjoner. Kampanjen er streamingtjenestens årlige prosjekt der de gir alle brukere muligheten til å gjenoppleve sitt personlige musikkår på Spotify, i tillegg til oversikter over de mest populære artistene, låtene, albumene, kulturelle begivenheter og trender i året som har gått.

I år gjør selskapet «Year in Music» større enn noensinne, den største siden Spotify ble lansert i 2008. Selskapet ville bruke anledningen til å demonstrere det de anser som viktigst, nemlig menneskene bak, selskapets egne musikktilhengere. I forbindelse med kampanjen lar de åtte av sine ansatte presentere sitt musikkår og sin lidenskap for musikk.

– Musikkåret 2015 har vært helt fantastisk, med noen av de største låtene, artistene og albumene i Spotifys historie. Som et lite takk til alle våre brukere vil vi gi 75 millioner av verdens musikkelskere sjansen til å gjenoppleve hvordan lyttingen har vært under året som gikk, og på enkelt vis dele sitt musikkår med venner og bekjente, sier Malin Cumzelius, PR-ansvarlig hos Spotify.

Ditt personlige musikkår finner du her: yearinmusic.spotify.com

Kampanjen skal som alltid gå tungt online og via sosiale medier, men det er første gangen at Spotifys egne ansatte i Norge brukes til utendørs-markedsføring. Kampanjen er laget av Spotify-teamet selv, mens de har fått hjelp til utformingen av de digitale annonsene av det svenske digitalbyrået Animal.