Tangram kaprer Mills og Nortura

Både Mills og Nortura har valgt designbyrået som samarbeidspartner for flere av sine mest kjente merkevarer.

Tangram skal jobbe med merkevarene Melange og Soft Flora for Mills, mens Nortura overlager ansvaret til byrået på flere av de ledende merkevarene fra Gilde og Prior.

– Vi er både stolte og ydmyke over å ha blitt valgt av to av markedets største leverandører innen dagligvarer. Vi gleder oss til å ta fatt på oppgaven, og til å videreutvikle de allerede gode produktene. Ikke minst gleder vi oss til å skape god design som setter spor gjennom gode forbrukeropplevelser og resultater for Mills og Nortura, sier Emelie Spjuth, Design Manager og partner i Tangram Design.

Design med strategisk tilnærming

Som årsak til valget vektlegger de nye kundene Tangrams evne til å se design med nye øyne, i tillegg til byråets stategiske tilnærming.

– For Mills var det viktig å finne et designbyrå som forstår mekanismene når man skal videreutvikle sterke og tradisjonsrike merkevarer som Soft Flora og Melange. Forbrukerne er vanestyrte innen smør og margarin, og designprosessen blir derfor spesielt viktig. Tangram har gjennom tidligere jobber vist at de har både erfaring og kunnskap som leverer på disse kriteriene, sier Mohammed Jabran, Produktsjef for Softa Flora.

Et marked i forandring

Ifølge Nortura er markedet i forandring, der de lange og tunge designprosessene blir stadig færre, mens kravet til nytenkning og raske leveranser øker.

– For oss var det viktig at byrået vi valgte hadde god kapasitet, kunne gi oss nye innfallsvinkler og levere raskt. Kjemien mellom oss er veldig god, og Tangram er et byrå som passer Nortura godt. Vi gleder oss til å komme i gang med mange spennende prosjekter I det nye året, sier Irene Møller, Fagsjef Design Nortura,

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.