Hedret DM-kampanjer i MMM 2016

Vinnerne av Max Marketing Mix 2016 ble kåret og fikk utdelt edelt metall under direktemarkedsføringens årlige festaften, som i gikk av stabelen på Rockefeller i Oslo torsdag kveld.

70648 2c061 original
POL vant gull for lanseringen av Vipps og spesialpris for «Boligreisen», begge for DNB. Foto © Nordma
70651 ea24b original
Schjærven vant to spesialpriser for #Kjærepappa for Care Norge. Foto © Nordma
70654 5802e original
Martin Abbedissen Fauskanger og Mateus Porto Hopland fra Westerdals Oslo ACT vant studentprisen for kampanjen «Kildesortering i Oslo». Foto © Nordma
70660 f8365 original
Starcom vant gull for kampanjen «Noskapin – når forkjølelsen setter inn» for Takeda/Nycomed. Foto © Nordma
70663 c593e original
Kitchen Reklamebyrå vant gull for kampanjen «Bring – Premieservice». Foto © Nordma
70666 7ecb4 original
Hyper vant gull for kampanjen «Samtalen» Kunde: Finansnæringens Autorisasjonsordninger. Foto © Nordma
70669 e237b original
Dinamo vant gull for kampanjen «Hvor lite» for Kripos. Foto © Nordma
70672 94475 original
Anorak & Jimmy Royal vant gull for kampanjen «Norsk juleindeks» for MatPrat. Foto © Nordma
70705 9e0dc original
LLOWBANK vant gull for kampanjen «Vi tar stria ut av jula» for Aker Brygge. Foto © Nordma

MMM-konkurransen arrangeres av NORDMA og har som formål å fremme og belønne strategisk, kreativ og målbar markedskommunikasjon. Skal man nå opp i denne konkurransen må alt henge sammen; strategien, den kreative ideen, teksten, hvordan kanalene er utnyttet og hvordan gjennomføringen er gjort. Kampanjene vurderes både på effekt og lønnsomhet.

Jurygeneral Henning Tunsli i Penetrace melder om rekordmange bidrag til årets konkurranse, og gleder seg spesielt over antall innsendte bidrag i studentkategorien.

Disse vant Gull i MMM 2016

  • LLOWBANK for kampanjen «Vi tar stria ut av jula» for Aker Brygge. Kategori: Detaljhandel / Retail og direkte salg
  • POL for kampanjen «Lansering av Vipps» for DNB Kategori: Finans og forsikring
  • Anorak & Jimmy Royal For kampanjen «Norsk juleindeks» for MatPrat. Kategori: Produktproduksjon og distribusjon
  • Feed for kampanjen «Jonny Million» for Nordic Choice Hotels. Kategori: Reise, transport og kjøretøy
  • Dinamo for kampanjen «Hvor lite» for Kripos. Kategori: Sosiale tjenester, skoler og ideelle organisasjoner
  • Creuna for kampanjen «Real Time Gas Prices In Google» for St1 Norge. Kategori: Telecom, IT, elektrisitet, olje og bensin
  • Concept Communication for kampanjen «ExxonMobil Bislett Games 2015» for Bislett Alliansen. Kategori: Underholdning
  • Kitchen Reklamebyrå for kampanjen «Bring – Premieservice» for Bring. Kategori: Andre tjenester og helse
  • Starcom for kampanjen «Noskapin – når forkjølelsen setter inn» for Takeda/Nycomed. Kategori: Datadrevne markedsføring
  • Vizeum for kampanjen «Årets VIPPS analyse som ga årets resultat» for DNB Kategori: Årets analyse / resultat
  • Hyper for kampanjen «Samtalen» for Finansnæringens Autorisasjonsordninger (FINAUT) Kategori: Internmarkedsføring

Spesialpriser

MMM kårer også vinnere i flere spesialpriser (her kåres det kun vinner):

  • Årets callsenter-inngående: ProffCom
  • Årets callsenter-utgående: SpareBank1 Forsikring
  • Årets tekst : Schjærven Reklamebyrå for kampanjen #Kjærepappa for Care Norge
  • Årets visuell/AD: POL for «Boligreisen» for DNB
  • Årets ideelle kampanje: Schjærven Reklamebyrå for kampanjen #Kjærepappa for Care Norge
  • Studentprisen : Martin Abbedissen Fauskanger og Mateus Porto Hopland fra Westerdals Oslo ACT for kampanjen «Kildesortering i Oslo»

www.nordma.no kan du lese mer om alle vinnere og se bilder fra arrangementet.