Nye Hegnar.no: rett på sak

Sammen med Hegnar.no har digtalbyrået itch utviklet en ny nettavis som skal sikre at Hegnar.no er rustet for den digitale hverdagen i 2016.

70201 b68b3 original

Komplekse redaksjonelle problemstillinger, nye utfordrere og tap av tradisjonelle inntekter bidrar til at mediebransjen endres i en utrolig takt.

– For å vinne i en slik hverdag er det helt nødvendig å kunne snu seg raskt, sier Karine Storaker Braaten i itch.

Hegnar.no er derfor rigget for raske produktutviklingssykluser og 2016 vil være preget av spennende videreutvikling og testing av nye digitale produkter og tjenester.

Design og brukeropplevelse i fokus

Layout på en avisforside har alltid vært avgjørende for løssalg, og itch forteller at redaksjonen til Hegnar.no fra nå av kan endre layout og gi lojale lesere ulike opplevelser av nettavisen i tråd med nyhetsbildet. «Rett på sak» ble kjernen i utviklingen av den nye nettsatsingen og gjenspeiles i den nye profilen, den raske opplevelsen, redaktørenes grensesnitt og det nye tjenestefokuset, ifølge Storaker Braaten.

– Medieverden endrer seg fra dag til dag og det handler om å gjøre de riktige tingene. Med dette føler vi at vi har gjort riktig, sier Stein Ove Haugen, ansvarlig redaktør i hegnar.no

Innfører ikke betalingsmur

Trygve Hegnar har vært tydelig på at han ikke tror på plussmodeller, og hegnar.no skal ikke tjene penger på betalingsmurer. Det redaksjonelle innholdet vil fortsatt være åpent og gratis. Fokus fremover blir å bygge eksklusive nisjeposisjoner og levere tjenester som Hegnars lesere ønsker og bruker, ifølge Haugen.

Ansvarlig for leveransen har vært digitalbyrået itch. Løsningen er levert i samarbeid med teknologiselskapet Byte og med et kritisk øye fra Studio Larsen.