Gullkalven får kategorier

Innsending av bidrag til studentkonkurransen Gullkalven vil i år organiseres i kategorier. Målet er å nå enda flere studenter enn før.

72433 ade3a original

De siste årene har Gullkalven oppfordret til innsending av kreative bidrag enten gjennom brief fra hovedpartnere, eller i en helt åpen kategori. I år prøver studentkonkurransen en ny taktikk. Årets lederteam i Gullkalven, Camilla Antoinette Bøgh og Sunniva Kviteberg, forteller om det de mener er en misforståelse av konkurransen.

– Mange tror Gullkalven fortsatt kun er en arena for markedskommunikasjon, noe den jo var en gang i tiden. Det stemmer ikke lenger. Ved å dele konkurransen inn i seks kategorier forsøker vi å gjøre det tydelig at alle norske studenter som driver med kreativ kommunikasjon er hjertelig velkomne til å delta, sier Bøgh.

Kategoriene er som følger:

  • Rom
  • Audio
  • Storytelling
  • Teknologi
  • Markedskommunikasjon
  • Design

– I hver kategori vil det foregå en juryering og kåring av kategorivinnere 13. mai. Dette kommer i tillegg til årets Gullkalv og de sedvanlige bransjeprisene, som våre hovedpartnere står for, forklarer Kviteberg.

– Vi mener også å ha en meget allsidig partnerbukett i år, så det er ingen grunn til at bidragene ikke skal kunne gjenspeile det, avslutter Bøgh.

Årets hovedpartnere i Gullkalven er Clear Channel, by:Larm, Tangram Design, Superblaise/UT: studentbyrå og Både Og.