Sølvtaggen til «The Secret Num8rs»

Kitchen og VOID samarbeidet om lysinnstallasjonen for Kraftwerk som vant Sølvtaggen for februar.

71368 6f54f original

Så du de store, lysende tallene som preget bybildet i høst? Gjennom mystiske installasjoner kommuniserte Kitchen og VOID med Kraftwerks ivrigste fans, samtidig som andre Oslo-borgere fikk pirret oppmerksomheten i høstmørket. «Secret Num8rs» av Kitchen og VOID stikker av med Sølvtaggen for februar.

– Vi er fascinert, forteller juryen. – Et kunstnerisk og teknologisk stunt med interaktive elementer og en stilsikker utførelse. Mystikken skaper både forventninger og oppmerksomhet på utradisjonelt vis, og helhetsinntrykket er tro mot Kraftwerk, avslutter de.

Les mer om caset her.

Andreplass til NRK P3 for «Line Jorda Rundt»

Færre og færre unge ser lineær TV, og i forbindelse med konseptet «Line Jorda Rundt» inviterte NRK P3-titterne inn i fortellingen gjennom en rekke sosiale kanaler. Programmet ble utformet underveis som følgerne interagerte med Line gjennom Snapchat, Instagram og Facebook.

– Dette fungerer bra, forteller juryen. – Vi blir kjent med programlederen på en nær, naturlig og ekte måte. Innsikten er god, og det er et friskt grep fra NRK. Vi har sett lignende ideer, men få har levert like godt som «Line Jorda Rundt», avslutter juryen.

Invitasjonshjelperen for IKEA på tredjeplass

SMFB skulle hjelpe IKEA med å gjøre det lettere for folk å invitere til low key-middagsselskaper. Løsningen ble en nettside hvor man kunne lage personlige invitasjoner til sine gjester, som igjen kunne velge mellom ulike retter presentert av verten.

– Morsomt for barnefamilier, fint fokus på tiden man tilbringer sammen rundt bordet, forteller juryen.

Det ble også delt ut poeng til POL for «Lansering av Vipps» og til TRY/Apt for «Prøvekjøringspodcast».