Vinnere av Gulltusjen til Cannes

Teamet som vinner Amedia Markeds konkurranse Gulltusjen 2016 kan vente seg en tur til Cannes i juni.

72403 b0c5b original
Marie Sundling fra Amedia Marked.

Amedia Marked har inngått samarbeid med Norges Cannes Lions-representant CAPA Kinoreklame, om deltakelse i Young Lions. Gulltusjen (tidligere Best Y.E.T.) er en idékonkurranse for alle student- og kreatørteam under 30 år. Teamene må bestå av to personer og konkurransen gjelder papirannonsen.

27.april klokken 14.00 blir teamene briefet hos Westerdals Oslo ACT, og redskapene deltakerne har til rådighet er tusj og papir.

To vinneralternativer

Det er den beste idéen som vinner og vinnerteamet blir denne gangen sendt til Cannes Lions. Det er to alternativer til førstepremien basert på om vinnerteamet er i fast jobb eller ikke. Er vinnerteamet fra et reklamebyrå vil de representere Norge i Young Lions Print. Er det studenter som går av med seieren vil de få oppleve Cannes Lions 17.-21. juni.

Amedia Marked sto som arrangør av konkurransen for første gang i fjor. Det var da 120 deltakere med i konkurransen.

– Amedia Marked har det absolutt største nettverket av aviser i Norge. Det er viktig for oss at yngre kreatører blir bevisste på avis som mediekanal, hvilke muligheter som foreligger og ikke minst hvilken effekt brukt av printmediet gir. Med en konkurranse som Gulltusjen setter vi papirannonsen i fokus, sier leder for produkt, marked og analyse, Marie Sundling fra Amedia Marked.