Disse byråene gikk til topps i Årets byrå
Årets byrå ble arrangert på Oslo Konserthus torsdag ettermiddag, kåringen der det svenske analysebyrået Regi og Dagens Næringsliv har undersøkt hvilke byråer i pr-, media- og reklamebransjen som har mest tilfredse kunder.
Regi gjennomførte med Årets byrå en undersøkelse hos kundene i 48 byråer i kommunikasjonsbransen. På bakgrunn av denne har de kåret byråene med størst kundetilfredshet hos norske reklame-, PR-, og mediebyråer. I Sverige har Regi gjennomført den samme undersøkelsen i 16 år i samarbeid med Dagens Industri.
Torsdag ettermiddag gikk representanter for seks vinnerbyråer opp på scenen i Oslo konserthus: to mediebyråer, ett pr-byrå, to reklamebyråer og ett byrå som vinner i kategorien Åpen klasse. I overkant av 200 mennesker var tilstede.
Disse gikk til topps i konkurransen:
- Reklamebyråer med 25 + millioner i byråinntekt: POL
- Reklamebyrå med 7-25 millioner i byråinntekt: Aptum
- PR-byrå: Trigger
- Åpen klasse: Brandlab
- Mediebyrå (50+ MNOK): MediaCom
- Mediebyrå (byråinntekt 7-50 MNOK): RED Media Consulting
Disse gikk til topps i de ulike kategoriene.
Reklamebyrå 25 millioner + i byråinntekt:
- POL
- Kitchen
- ANTI
- TRY (nominert)
Reklamebyrå 7-25 millioner i byråinntekt:
- Aptum (Kristiansand)
- Naug & Venner
- Futatsu Industries
- HK Reklamebyrå (nominert)
Åpen Klasse:
- Brandlab
- RedInk
- RED Performance
- Designit (nominert)
PR-Byrå:
- Trigger
- Iteo
- Wergeland/Apenes
- Dinamo (nominert)
- Nucleus (nominert)
- Zynk (nominert)
Mediebyrå: 7-50 millioner i byråinntekt:
- Red Media Consulting
- IUM/BPN
- Maxus
Mediebyrå 50 + millioner i byråinntekt:
- MediaCom
- Starcom
- Carat