Her er vinnerne i Gullkalven

Christoffer Rontén og Thea Breili stakk av med Årets Gullkalv for bidraget «Date to Donate».

74659 d3b0b original
Årets Gullkalv: Christoffer Rontén og Thea Breili. Foto: Alf Simensen
74662 4180e original
Audio + Både Og-prisen: Kenneth Lemik. Foto: Alf Simensen
74665 afa5d original
Teknologi: Sebastian Rajendram og Fredrik Juul. Foto: Alf Simensen
74668 225b9 original
Rom: Karoline Manvik Mathisen. Foto: Alf Simensen
74671 fc5c3 original
Design + Tangram Design-prisen: Leo Boe. Foto: Alf Simensen
74674 dd303 original
Storytelling: Julie Isaksen, Sondre Bilet, og Kristoffer Alvarado. Foto: Alf Simensen
74677 57bd7 original
Markedskommunikasjon: Gerd Marie Stangeland, Nina Bugge og Tor Adam Slettebø. Foto: Alf Simensen
74680 4d108 original
Clear Channel-prisen: Kristoffer Torpe og Glenn David Bøhler Haugen. Foto: Alf Simensen
74683 e2264 original
Superblaise & UT: Studentbyrå-prisen: Kristine Alsaker og Malin Bjørhovde. Foto: Alf Simensen

Fredag 13. mai ble Månefisken fylt til randen av spente studenter, bransjefolk og unge kreatører, da Gullkalven skulle kåre årets mest kreative studentarbeider. Gullkalven valgte i år å beholde den åpne briefen studentene ble presentert for i fjor. Nytt av året er at konkurransen har valgt å dele bidragene inn i seks kategorier, der hver av de ble premiert av en jury under prisutdelingen. I tillegg ble det delt ut bransjeutmerkelser fra Både Og, Clear Channel, Tangram Design og Superblaise med UT: Studentbyrå. Totalt ble 12 priser delt ut blant de rundt 250 innsendte bidragene i studentkonkurransen.

Og Årets Gullkalv gikk til de to tredjeklassingene ved Westerdals Oslo ACT, Christoffer Rontén og Thea Breili, med bidraget «Date to Donate». Hovedjuryen stilte seg enstemmig bak avgjørelsen.

– Det var uventet, men veldig stas! sier Breili. – Spesielt stas er det med tanke på bredden Gullkalven hadde i år.

Rontén forteller at det var viktig for teamet å finne en engasjerende og ikke nødvendigvis tåredryppende løsning på et alvorlig problem. – Denne anerkjennelsen er en fin avslutning på Westerdals, som motiverer oss til å fortsette med det vi liker aller best, avslutter han.

Se bidraget til Breili og Rontén her:

Disse bidragene ble premiert under Gullkalven 2016:

  • Kategorivinner Audio: Kenneth Lemik, «Skurk til kaffen»
  • Kategorivinner Teknologi: Sebastian Rajendram og Fredrik Juul, «Moneta»
  • Kategorivinner Rom: Karoline Manvik Mathisen, «The New Nesch Experience»
  • Kategorivinner Design: Leo Boe, «Stokke Motion»
  • Kategorivinner Storytelling: Julie Isaksen, Sondre Bilet, og Kristoffer Alvarado, «Pescador»
  • Kategorivinnere Markedskommunikasjon: Gerd Marie Stangeland, Nina Bugge og Tor Adam Slettebø, «Sign With Snap»/Kaja Koppang og Josephine Berntzen, «The Silent Song»
  • Bransjeutmerkelse fra Både Og: Kenneth Lemik, «Skurk til kaffen»
  • Bransjeutmerkelse fra Clear Channel: Kristoffer Torpe og Glenn David Bøhler Haugen, «Tic Toc»
  • Bransjeutmerkelse fra Superblaise & UT: Studentbyrå: Kristine Alsaker og Malin Bjørhovde, «Oslo Taxi – The Carpool Taxi»
  • Bransjeutmerkelse fra Tangram Design: Leo Boe, «Stokke Motion»
  • Årets Gullkalv: Christoffer Rontén og Thea Breili, «Date to Donate»