Telenor velger ANTI

Telenor velger ANTI som global designpartner. Det er ti år siden sist et norsk byrå har vært hovedansvarlig for selskapets merkevare.

77786 e019b original
Fra venstre: Kjetil Wold, Janicke Sæther, Nicola Rao (Telenor), Truels Brodtkorb (Telenor) og Kenneth Pedersen. Foto © ANTI

– Telenor har som ambisjon å bli en viktig del av kundenes digitale liv. Det stiller store krav til hvordan vi ønsker å bli oppfattet i et digitalt drevet, globalt marked med ubegrensede muligheter. For å klare dette må vi møte våre kunder på en relevant, engasjerende og treffsikker måte. Det er ekstra gledelig at vi denne gangen har fått med oss et norsk designbyrå på den videre reisen, sier Truels H. Brodtkorb, Telenor-konsernets direktør for Merkevare Design.

– Telenor-konsernets identitet, historie og DNA er tuftet på et skandinavisk, minimalistisk organisk uttrykk. Derfor er det veldig spennende at norske ANTI trakk det lengste strået og blir vår nye strategisk designbyrå-partner fremover. ANTI overbeviste oss med deres sterke faglige kunnskap, konseptuelle tilnærming og evnen til å utfordre og tenke nytt, sier Brodtkorb.

Han fremhever også byråets lange erfaring med sterke merkevarer både internasjonalt og lokalt.

Internasjonale målsetninger

Telenor har 211 millioner kunder og mer enn 36.000 ansatte globalt.

– I ANTI har vi alltid hatt internasjonale målsetninger, og idag jobber vi med flere kunder og aktører som blir sett av et internasjonalt publikum. Telenor er en internasjonal merkevare som tilbyr forbrukeropplevelser i et spennende digitalt drevet marked. Vi er glade for at vår erfaring og vår leveranse i anbudet nå gir oss denne spennende muligheten, sier Kjetil Wold, kundeansvarlig og grunnlegger i ANTI.

Telenor har skyhøye ambisjoner om å skape markedets beste digitale kundereiser, de skal levere et språk, både visuelt, digitalt og verbalt som setter de på kartet, understreker Wold.

– I et digitalt drevet marked ser vi at store aktører som Apple, Google og Facebook er med på å forme kundereisen og måten mennesker kommuniserer på. Denne globaliseringen gjør at man som en digital aktør har et basisgrunnlag å starte på når man skal kommunisere merkevaren i et internasjonalt perspektiv. Det er selvsagt lokale tilpasninger og lokale hensyn som skal gjøres når man skal jobbe i markeder som geografisk sett befinner seg i så forskjellige områder som Skandinavia, Øst-Europa, og Asia, men det er idag en helt annen forståelse rundt den digitale grunnbasen som ligger der enn for bare for noen få år tilbake fortsetter Wold.

Betyr mye

– En kunde som Telenor bekrefter at vi har truffet med vår tilnærming til kommunikasjonsfaget i dag. I ANTI er vi nå over 70 personer med spisskompetanse innen kommunikasjon. Vi jobber tett med fagpersoner i både Europa og Asia og dette er selvsagt en kunde som betyr mye for vårt selskap sier Kenneth Pedersen, administrerende direktør og grunnlegger i ANTI.