To internasjonale digitalpriser til PR-operatørene

Som eneste norske byrå vant PR-operatørene i to kategorier for kampanjen «Hold Fokus» i Digital Communication Awards i Berlin i går kveld.

78215 1f9da original
Tilstede i Berlin: Eivind Hammer Myhre, Eline Berg Ihler og Petter Thorendahl. Foto © PR-operatørene

Digital Communication Awards foregikk i Berlin torsdag kveld, en internasjonal og prestisjetung prisutdeling som vektlegger digitalt effektive og innovative kampanjer. Etter å ha vært nominert i tre kategorier, stakk PR-operatørene av med prisene i kategoriene CSR Communication og Innovation of the Year med kampanjen «Hold fokus», som er laget for Gjensidige i samarbeid med Trygg Trafikk. PR-operatørene har utviklet kampanjen sammen med islandske Tjarnargatan, det eneste bidraget fra Norge som vant.

PR-operatørene var også nominert i kategorien Microsite for nettstedet Allergiguiden.no for legemiddelfirmaet Meda. På forhånd var også Hyper nominert i samme konkurranse i kategorien Mobile and Apps for mobilspillet «The future is electric – Keep the balance» for Statnett, mens E-helsedirektoratet ble nominert for portalen helsenorge.no.

Digital Communication Awards opererer kun med to valører: Shortlist og vinner.


PR-operatørene er kjempestolte over å ta med seg to nye troféer hjem til Møllergata i Oslo.

– Denne prisen reflekterer den gode og kreative innsatsen vi alltid legger ned i prosjektene våre. Dette ville så klart heller aldri vært mulig uten Gjensidige og Trygg Trafikk som har inspirert og gitt oss tillit. Selv om vi så klart først og fremst jobber for å oppnå oppdragsgiverens målsetninger, er det ingen tvil om at vi også setter stor pris på en slik anerkjennelse, sier byråleder i PR-operatørene, Petter Thorendahl.

«Hold fokus» – en livsviktig kampanje

Sammen med Gjensidige og Trygg Trafikk iverksatte PR-operatørene i samarbeid med islandske Tjarnargatan kampanjen «Hold fokus». Kampanjen var i all hovedsak digital og skapte stor oppmerksomhet.

– «Hold fokus» er et godt eksempel på hvordan man kan utnytte digitale verktøy for å fortelle en viktig historie. Vi er utrolig stolte over å få en slik anerkjennelse for denne kampanjen vi mener er med på å redde liv, sier Thorendahl.