Bouvet og Kitchen vant i Echo Awards

Sølv til Bouvet for Viasat-jobben «Zero Waste», bronse til Kitchen for Brings «Premiereservice».

78818 9ad2f original
Fra «Zero Waste» for Viasat av Bouvet.

Echo Awards ble tidligere kalt «VM i DM», men i 2016 er antakeligvis «VM i datadrevet markedsføring» mer presist. Tidligere i høst ble vinnerne i konkurransen offentliggjort, med Bouvet og Kitchen som eneste norske vinnerbyråer, men først natt til mandag ble det kjent hvilke valører prisvinnerne mottok.

Bouvet vant sølv i kategorien Technology and Communications for internkampanjen «Zero Waste» for Viasat, en utradisjonell digitaljobb i og med at det ble bygget en fysisk maskin, den pengebesparende «Zero Waste»-maskinen, der Viasat-ansatte blir premiert for å redusere Viasats utlegg ved kundebehandling og øke inntjeningen på salg av produkter.

– Det er utrolig kult å vinne en pris for en digital jobb som er så analog. Dette har vært et vanvittig morsomt forskningsprosjekt, der vi har fått til å leke og ha det moro, samtidig som vi har gjort en sinnsykt bra jobb for kunden, sier AD Håvard Wibye Nærdal og utvikler Nikhil Andre Luthra, som begge var til stede under prisutdelingen i Los Angeles.

Se casevideoen til «Zero Waste» under. Les mer om kampanjen her.


Kitchen vant på sin side bronse med Brings «Premieservice» i kategori for Travel & Hospitality/Transportation, som ble utviklet i forbindelse med Gullblyanten for å transportere pristrofeene trygt hjem. Kampanjen, der filmen er regissert av Petter Jahre for Qvisten, vant gull i MMM tidligere i år.

Se casevideo til «Premiereservice» her.