Skal ta klokkevaren inn i de neste 15 årene
Urmaker Bjerke inngår samarbeid med Dinamo for å posisjonere seg sterkere i markedet. Med nytt design og en tydelig profil skal urmakeren være bedre rustet til å møte fremtidens kunde.
– Vi har holdt på i 92 år og ønsker selvsagt å holde på tradisjoner. Men samtidig vil vi også være et fremoverlent firma med futt i, sier urmakermester Halvor Bjerke i familiebedriften Urmaker Bjerke.
Urbransjen er i endring. Nå mener han at Urmaker Bjerke bør ha som mål å være best på luksusvarer i et mer sammensatt marked med nye typer kundegrupper.
– Vi er de fremste innenfor eksklusive ur i Norge, og vi ønsker å jobbe med de beste i kommunikasjonsbransjen. Det er her Dinamo kommer inn i bildet, fortsetter han.
Skal svare på utfordringer i tiden
I en konkurranse med en rekke designbyråer var det Dinamo AS som ble valgt til å redesigne den visuelle identiteten til Urmaker Bjerke. Oppdraget innebærer utvikling av ny logo og visuell profil, digital strategi, web-shop, magasin og kommunikasjonsprogram. Byrået skal blant annet svare på utfordringer i tiden knyttet til økt netthandel, nye kontaktflater med kunden og effektiv distribusjon av fagkunnskap.
– Å få mulighet til å posisjonere og designe en av Norges eldste og mest ærverdige merkevarer er utrolig inspirerende og motiverende, og vi er allerede godt i gang med prosessen, sier kundedirektør og prosjektansvarlig i Dinamo, Annie Myhre.
Bjerke ser på endringene som spennende samtidig som han er bevisst på at nye ideer vil gjøre butikken godt.
– Jeg synes vi er blitt vag i profil og holdning de siste årene. Nå er tiden inne for å ta grep, og se hvordan vi kan ta klokkevaren inn i de neste 15 årene, avslutter Bjerke.