Trigger kan forsvare «verdens beste»-tittel

I fjor ble Trigger kåret til verdens beste kreative PR-byrå under Global SABRE Awards i Miami. I oktober har byrået muligheten til å forsvare tittelen som en av fem finalister. Både Trigger og Burson-Marsteller er nominert med arbeider i konkurransen.

78356 1c3d8 original
Skjermbilde fra «Troll Fighters» for Kari Traa.

– Det var helt ubegripelig å vinne i fjor, men jeg synes nesten det er enda råere at vi er i posisjon til å forsvare tittelen året etter. Det vitner om at vi har etablert oss på et høyt faglig nivå og at fjoråret ikke var et blaff. Det er vi utrolig stolte av, samtidig som vi er dypt takknemlige for den tilliten vi får fra våre kunder, sier Bente Kvam Kristoffersen, daglig leder i Trigger.

«Trollfighter» kan bli verdens beste

Sammen med Kari Traa har Trigger også en finalist i kåringen av verdens beste PR-arbeider. «Trollfighters» er plukket ut som ett av 40 arbeider i finalen.

– Kari Traa er en modig merkevare som tør å ta et standpunkt og slåss for målgruppen sin. De har en fremtidsrettet tilnærming til hvordan deres virksomhet posisjonerer seg i samfunnet, og derfor er det ekstra gledelig og fortjent at de er i finalen når verdens beste PR-arbeider skal kåres, sier Kristoffersen.

Trigger har tradisjon for å hevde seg i Global SABRE Awards. I fjor ble «Stopp Bryllupet» for Plan Norge kåret til verdens 3. beste PR-arbeid, mens «Norges Minst Bereiste» og «Halehelter», begge for Norwegian, har blitt kåret til verdens beste digitale PR-arbeider i de to foregående årene.

I år står Helsedirektoratet og Burson-Marsteller (med TRY) bak det andre norske bidraget i finalen, med sitt arbeid for å få flere til å slutte å snuse. Tidligere i år vant kampanjen Diamond Sabre Awards for for samme kampanje.

Her ser du alle finalistene i Global SABRE Awards.

Rangert som nr. 2 i verden

Trigger ble nylig rangert på andre blass i Global Creative Index, som setter de fremste PR-byråene i verden opp mot hverandre. I fjor toppet Trigger rangeringen foran britiske Unity, men i år er plassene i toppen byttet om.

– Vi er utrolig glade for å få en bekreftelse på at vi fortsatt er helt i verdenstoppen. Samtidig vet vi at dette ofte er en forsmak på hvem som ender opp som årets beste kreative PR-byrå, så vi går til kåringen i Miami med moderate forventninger, samtidig som vi er overlykkelige over å bli rangert som nummer to i verden på vårt felt, sier Preben Carlsen, Konsernsjef i Trigger.