Beintøff stayer vant oktober-mikken

Til tross for at det er et velkjent radiokonsept som har rullet og gått i over et halvt tiår, klatrer Blåkläder til topps i Sølvmikken nok en gang.

Blåkläder har aldri laget og kommer heller aldri til å lage arbeidsklær for pyser. I radioreklamen som har rullet og gått i oktober får vi dramatisert hvordan Blåkläder hadde vært som sosialt nettverk og mobilspill (hint: hverken koz eller klemz). 

Hør vinnerarbeidene på gullmikken.no.

Juryen begrunner sitt valg av oktobervinneren slik: Det velsmurte Blåkläder-maskineriet dundrer av gårde på ny, til juryens store begeistring. Spottene klarer nok en gang kunsten å underholde til tross for at formen er velkjent for alle. Sånt no krever veldig godt håndverk, og sånt no belønnes med førsteplass! Gratulerer!

  • Byrå og produksjonsselskap: Både Og Radiobyrå
  • Kreativt team: Christoffer Vighals Smeedaas, Eskil Paus og Joachim Sandvik
  • Konsulent: Ola-Per Ekblom
  • Prosjektleder: Kari Frette og Elisabeth Andonov

Andre folks minner

Futatsu og farge- og interiørkjeden Fargerike vant Sølvmikken for august med et knippe spotter som understreker at selv om boligen riktignok er full av minner, så tilhører både minnene og interiørsmak de forrige eierne. I oktober nådde to nye radiospotter i kampanjen nesten til topps. 

Juryen begrunner: Nok en gang blander Fargerike seg inn i toppen med nye uttak på samme bunnsolide konsept som før. Juryen humrer, anerkjenner den gode innsikten som ligger til grunn og slår fast at dette konseptet neppe trenger noen overhaling på en god stund! 

  • Byrå: Futatsu Industries
  • Kreativt team: Sigurd Solberg og Kristoffer Reppen
  • Prosjektleder: Annikken Tangen Bekkedal
  • Produksjonsselskap: Sagveien Resort

Lag på lag med instrumenter

Saatchi & Saatchis nye radiospott for Toyota varebil er en luring: Vi befinner vi oss tilsynelatende i en studiosituasjon der vi hører at stadig nye spor med instrumenter legges til i en sang (piano, bass, trommer, gitar, maracas, tamburin), men egentlig viser det seg at det handler om å sjaue instrumenter inn i en Toyota varebil, som selvsagt har god plass til alt.

Juryen har dette å melde: Tredjeplassen får akkurat plass i bagasjerommet til Toyota, som denne måneden klarte å huse et helt band! Juryen er alle enige om at spotten både er fiks og fin, men at det mangler litt på gjennomføringa for å nå helt opp. 

  • Byrå: Saatchi & Saatchi
  • Kreativt team: Linus Hjellström og Mads Rønold
  • Konsulent: Sverre Midttun
  • Prosjektleder: Magnhild Foldøy
  • Produksjonsselskap: Både Og Radiobyrå

Hør vinnerarbeidene og tidligere vinnere på gullmikken.no.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.