Best i september: Verdens ondeste DM

Leserne har talt: Saatchi & Saatchis diabolske DM, der du blir avspist med kun én liten Smash!, var den mest populære jobben på kreativtforum.no i september.

79503 5a84d original
Casefilm for «Verdens ondeste DM».

Orkla gikk til Saatchi for å lage og lansere den ondskapsfulle DM-jobben «Send én Smash! til din verste fiende». Det er et arbeid som synes å ha talt til våre leseres indre Ebenezer Scrooge, da den ble stemt opp som månedens beste i september (muligens påvirket av all djevelskapen rundt Halloween).

Avsenderne av den akk så enslige Smash!-sjokoladen forble anonyme mens de plaget sine erkefiender, og kunne dermed gjemme seg bak en kynisk superskurkfasade. Moahaha!

Allerede første dagen sendte over 3000 norske sadister én enslig Smash til intetanende stakkarer. Som du kan se av case-filmen i mediespilleren ble det sendt over 24.000 Smash! i kampanjeperioden, og Smash! økte et allerede utmerket salg med 41 prosent. Moahahaha, indeed.

Kokkelering med senkede skuldre

Er foodie-trenden med på å gjøre oss vanlige hverdagsmiddagshelter til nervøse vrak? Ikke vet vi, men begge kampanjene som kom på oppløpssiden av Smash!-jobben er på sitt vis som balsam for sjelen for de som ikke har for vane å oppnå perfeksjon på kjøkkenet.

Visst kan droner bake en kake, bare man prøver og feiler lenge nok! Det er i seg selv imponerende, selv om det blir en del griseri underveis, noe vi lærte av Telias nye kampanje som feirer utbyggingen av 4G-nettet med dronekake. Det er DDB Oslo som står bak kampanjen, som tar utgangspunkt i at Telia har hatt en Dekningsnytt-tjeneste der de har flydd droner rundt i Norge for å fortelle om den siste 4G-utbyggingen. Dermed mente byrå og kunde at dronene også burde ta del i feiringen av ferdig utbygd nett.

TRYs kampanje for Toros middagsløsninger tar utgangspunkt i hverdagmiddager, stressede foreldre, nervøse stevnemøter og høyere middagsambisjoner enn hva tiden tillater. Men det handler først og fremst om å ikke føle seg som en dårlig forelder eller kjæreste-emne selv om du tar noen snarveier og bruker Toros middagsløsninger. For da kan du kan bruke mer tid på familie og mindre på matlaging.

Her kan du stemme på Månedens arbeid for oktober.


Casefilm for «Verdens ondeste DM».