IUM nytt mediebyrå for H&M

Etter en pitchprosess hvor flere mediebyråer har blitt vurdert på en rekke områder, gikk IUM vinnende ut av pitchen og er H&Ms nye mediebyrå fra 1. desember 2016.

80349 3fdb4 original
IUM-teamet, fra venstre: Børre Sunde, Kim Thorvaldsen, Marion Odvén, Mari Anvik Berg, Aina Myhren, Elise Sandbu og Rene P Valen.

– IUM stod frem som det beste byrået etter en vurdering på flere områder, og vi ser veldig frem til å samarbeide med vår nye mediebyråpartner i Norge, sier markedssjef i H&M, Vibeke Holann.

Børre Sunde, CEO i IUM, ser på valget som en stor tillitserklæring.

– Det å bli valgt som ny samarbeidspartner for H&M, en av verdens sterkeste merkevarer, er en stor tillitserklæring for oss i IUM. IUM er et byrå i sterk utvikling og det å få H&M inn i byrået vil selvsagt være en ytterligere akselerator i så måte. Vi tar med oss en stor porsjon entusiasme og kreativitet, som vi skal koble sammen med solid mediekompetanse til H&Ms beste, sier Sunde.

Samtidig som H&M ønsker IUM velkommen, gjør de også et poeng av å takke MediaCom for 11 års samarbeid.